Show simple item record

dc.contributor.advisorİlter, Binnur
dc.contributor.authorGencer, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:42Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:42Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40373
dc.description.abstractBu çalışma Avrupa Dil Portfolyosunun okul öncesi eğitimde çocukların sosyo-duygusal adaptasyonlarına ve benlik algılarına etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Buradan yola çıkarak, araştırma sorusuna nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile yanıt bulunmaya çalışılmıştır. Çalışma 2011-2012 bahar yarıyılında on iki hafta olarak planlanmıştır.Araştırmadaki birinci grup 6 yaşında 18 çocuktan oluşmaktadır; ikinci grup 6 yaşında 16 çocuktan oluşmaktadır. İlk grup deney, ikinci grup ise kontrol grubudur. Toplamda 34 adet denek çalışmada yer almıştır. Yarı deneysel yöntem ile deney ve kontrol grubuna ön test ve son test uygulanmıştır. İstatistiksel veri analizi için tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Çalışmada çocukların benlik algılarının gelişimini ölçmek için Dr. Donald Demoulin tarafından tasarlanan Benlik Algısı Gelişimi Ölçeği (2000) kullanılmıştır. Sosyo-duygusal adaptasyon düzeylerini ölçmede ise Marmara Üniversitesi'nde çalışan uzman bir akademik kadro tarafından tasarlanan MASDU (2002-2003) ölçeği araştırmada yer alan her çocuğa uygulanmıştır. Her iki ölçek ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Avrupa Dil Portfolyosu kullanılmadan önce ve kullanıldıktan sonra ölçekler araştırmada yer alan her çocuğa uygulanmıştır. Amerikan Kültür Dil Merkezi okul öncesi dil eğitimi süresince Avrupa Dil Portfolyosu (ADP) kullanmaktadır. Kullanılan portfolyo geçerliliği olan bir Avrupa Dil Portfolyosu değildir fakat Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı tarafından geçerliliği kabul edilen portfolyonun benzeridir. Kullanılan portfolyo Amerikan Kültür Dil Merkezi tarafından okul öncesi dil eğitimi alan çocuklar için tasarlanan dil portfolyosudur. Yapılan uygulamaların sonucuna göre dil portfolyosu uygulanan grubun diğer gruba göre sosyo-duygusal adaptasyonlarının ve benlik algılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Dil eğitimi süresince dil portfolyosu kullanımın çocukların sosyo-duygusal adaptasyonlarının ve benlik algılarının gelişiminde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Genç Öğrenenler, Sosyo-Duygusal Adaptasyon, Benlik Algısı, Avrupa Dil Portfolyosu, Öğrenci-Odaklı Etkinlikler.
dc.description.abstractThe present study was conducted to determine the effects of ELP use in preschool education on children's socio-emotional adaptation and self-concept development.To answer the research questions, quantitative and qualitative analyses of the effects of the ELP use in preschool on children's socio-emotional adaptation and a self-concept development were made. This study was conducted over 12 weeks during 2011-2012 spring semester. This research is generated by two sample groups. First sample group consists of 18 children at the age of 6. Second sample group has16 children, who are 6 years old. The former is experimental group and the latter is control group. Totally, 34 children take part in sample group of the study. In the quasi-experimental design on the study, pre-test and post-test with the control and experimental groups were used. Two-Way ANOVA for Repeated Measures was used for statistical data analysis. In this study in order to define student's social-emotional adaptation and self-concept development, Self-concept Development Scale (2000), which was designed by Dr. Donald Demoulin and Social-emotional Adaptation Scale (MASDU) (2002-2003), which was designed by an expert group who were academicians at Marmara University, were administered to all students twice. Each of the classes took the same self-concept development scale and social-emotional adaptation scale as a pre-test separately before employing European Language Portfolio (ELP). The Language Portfolio, which is used in American Culture Kids, is not a validated European Language Portfolio model, yet it resembles a very young learners European Language Portfolio model validated by Council of European Language Policy Revision. The results of the study indicated that the self-concept development and social-emotional adaptation clearly claim that European Language Portfolio affects children positivelyKeywords: Young Learners, Self-Concept Development, Social-Emotional Adaptation, European Language portfolio, Learner-centered activities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of elp use in preschool education on children`s socio-emotional adaptation and self-concept development
dc.title.alternativeAvrupa dil portfolyosunun okul öncesi eğitimde çocukların sosyo-duygusal adaptasyonlarına ve benlik algılarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEuropean Language Development Folders
dc.subject.ytmAdaptation
dc.subject.ytmEmotional adjustment
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmPsychosocial harmony
dc.subject.ytmSelf perception
dc.identifier.yokid10045493
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372193
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess