Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Fatma
dc.contributor.authorDeniz, Umay Hazar
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:30Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40133
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 60 – 72 aylık çocukların sosyal becerilerinin problem çözme becerilerini yordama gücünün belirlenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemi olan ilişkisel araştırma modeli bağlamında yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2018 - 2019 eğitim öğretim yılında Antalya'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulları ve anasınıflarına devam eden 60 - 72 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Antalya'da yedi farklı okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60 – 72 aylık 171 çocuktan oluşmaktadır. Örneklem grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri `Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (Öğretmen Formu)`, `Problem Çözme Becerisi Ölçeği` ve `Demografik Bilgi Formu` kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde araştırma sorularına bağlı olarak betimsel istatistik hesaplaması yapılmış, ayrıca basit doğrusal regresyon analizi, varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis H, Mann Whitney U ve Pearson ve Sperman korelasyon katsayısından yararlanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, çocukların sosyal becerileri ile problem çözme becerileri arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, çocukların sosyal becerilerinin problem çözme becerilerini anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Çocukların sosyal becerileri yaş, cinsiyet ve gelir düzeyine göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Problem çözme becerileri yaş ve gelir düzeyine göre anlamlı farklılık göstermekte iken cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractThe aim of the current study was to investigate the effect on extent 60-72 months old children's social skills on their problem solving skills. The study was carried out according to correlational research design, which is a qualitative research method. Population of the universe consisted of 60-72 months of children in Antalya during 2018-2019 academic year. Participants who were included in the study consisted of 171 children who were 60-72 months old from seven different kindergartens in Antalya. Convenience sampling was used to select the participants. The data were collected by Pre-School Social Skills Rating Scale (Teacher Form), Problem Solving Skills Scale, and Demographic Information Form. In the analysis of the collected data, descriptive statistics calculations were conducted in accordance with the research questions. Moreover, simple linear regression analysis, ANOVA, Kruskal Wallis H, Mann Whitney U, Pearson, and Sperman correlation coefficients were calculated. The findings showed that there existed a moderate statistical difference between social skills and problem solving skills. The results showed that children's' social skills were significant predictor of their problem solving skills. It was also revealed that children's' social skills demonstrated statistically significant differences in terms of age and income level. On the other hand, children's social skills did not correlated with gender variable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title60 - 72 aylık çocukların sosyal becerilerinin problem çözme becerilerini yordama gücü
dc.title.alternativeThe predictive power of 60 – 72 months old childrens's social skills on their problem solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-27
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmPredict
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10266500
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564172
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess