Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Süleyman
dc.contributor.authorTüzün, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:23Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40123
dc.description.abstractMüdürler, yalnızca okulu yöneten yönetici rolünde değil, aynı zamanda öğretimi yönlendiren, geliştiren lider durumundadır. Öğretim liderliği bu anlamda, okulda öğrenci başarısını arttırmak için müdürün kendisinin bizzat gösterdiği ya da başkaları tarafından gösterilmesini sağladığı davranışlar olarak ifade edilmektedir. Buna göre öğretim liderliği öğretmenlerin öğretme, öğrencilerin de öğrenme durumlarını doğrudan ya da dolaylı olarak önemli ölçüde etkileme davranışlarıdır. Her okulun öğrenciler ve öğretmenler üzerinde olumlu ya da olumsuz etkisi olan bir öğrenme iklimi vardır. Okul sistemleri küreselleşen bu dönemde okul liderlerini program ve hesap verebilirlik çerçevesinde güçlendirmek yoluyla öğrenci başarısı üzerinde daha çok yoğunlaşmaktadırlar, Artık okulun başarısı genellikle öğrencilerinin yani çıktılarının kalitesiyle ve nitelikleriyle ölçülmektedir. Bu anlamda birçok araştırmacı okul müdürünün öğrenci başarısı üzerindeki rolünün önemli olduğunu vurgulamaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Okul Müdürü, Akademik Başarı.
dc.description.abstractPrincipals are not only in the role of the governor who runs the school, but also the leader who directs and develops instruction. To make an analogy, we can give an example of the locomotive part of the train. In this sense, instructional leadership is expressed as the behaviors that the principal makes himself / herself shown by others in order to increase student success in school. According to this, instructional leadership is the behaviors of teachers that affect teaching and students' learning situations directly or indirectly. Each school has a learning climate that has a positive or negative impact on students and teachers. School systems are focusing more on student achievement by empowering school leaders in the context of program and accountability in this globalized period. Now the success of the school is often measured by the quality and quality of its pupils. In this sense, many researchers emphasize the role of school principal on student achievement. The aim of this study is to reveal the effect of school principals on students' academic achievement according to the opinions of teachers working in primary schools.Keywords: School Principal, Academic Achievement.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim lideri olarak okul müdürlerinin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of school managers as teaching leaders on academic success of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10282065
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586921
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess