Boylamsal sporcu gelişim antrenmanının etkisinin TGMD-2 (test of gross motor development-2, kaba motor gelişim) testi ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, dünyada farklı ülkelerde uygulanan LTAD (Boylamsal Sporcu Yetiştirme) programı çerçevesi ile örtüşen ve ülkemizde `Çoklu Branş Yetenek Belirleme ve Geliştirme Modeli` adı altında uygulanan proje kapsamında hazırlanan antrenman programlarının 6-8 yaş grubu çocukların motor beceri gelişimi üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, Çoklu Branş Yetenek Belirleme ve Geliştirme Projesi katılımcıları birinci araştırma grubu denekleri olacak şekilde tanımlanmıştır. İkinci araştırma grubunu Basketbol Spor Okulu Sporcuları (S0) oluşturmuştur. Çalışmanın kontrol grubunu ise sedanter ilköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Birinci Araştırma Grubu; Çoklu Branş Yetenek Belirleme ve Geliştirme Projesi kapsamında haftada 3 gün 90 dakika düzenli olarak antrenman yapan 6-8 yaş grubu 18 Kız, 36 Erkek Toplam 54 çocuktan oluşmaktadır. İkinci Araştırma Grubu olan basketbol spor okulu grubu haftada 3 gün düzenli olarak basketbol antrenmanı yapan 6-8 yaş grubu 17 kız 38 erkek toplam 55 çocuktan oluşmaktadır. Kontrol Grubu ise düzenli olarak performans antrenmanı yapmayan 6-8 yaş grubu 26 kız 24 erkek toplam 50 ilköğretim öğrencisinden oluşmaktadır.Altı ay ara ile yapılan ön ve son testte TGMD-2 testi uygulanmıştır. Test puanları kullanılarak grup içi ve gruplar arası ön test-son test puanlarındaki farklılıklar Wilcoxon Signed Ranks Test ve Kruskal-Wallis Test ile karşılaştırılmıştır. Analiz sonrası LBT puanlarındaki gelişim her üç grupta da anlamlı olmasına rağmen, gruplar arası fark anlamlı çıkmamıştır. Yapılan analiz sonrası, OKBT test puanları arasında gruplar arası gözlenen farkın, hangi gruplar arasındaki anlamlı farklara bağlı olarak ortaya çıktığını tespit etmek üzere Post Hoc olarak, Mann Whitney U- testi sonrasında, ÇB ile SO ve İÖ arasındaki gelişimsel farklılık istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<.00). Obje kontrolü gelişim yüzdeleri bakımından, ÇB gelişimsel yüzdesi, hem SO'dan hem de İÖ'den istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Toplam puan gelişim yüzdeleri bakımından, ÇB ile SO ve İÖ arasındaki gelişimsel farklılık istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<.00). Toplam puan gelişim yüzdeleri bakımından, ÇB gelişimsel yüzdesi, hem SO'dan hem de İÖ'den istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. (p<.05). Sonuç olarak; çalışmada hem OKBT hem de toplam puan gelişim yüzdeleri bakımından, ön ve son test arasında gruplardaki gelişim yüzdeleri farklılıklarına bakıldığında ÇB gelişim yüzdesi, hem SO hem de İÖ gelişim yüzdesinden istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. This research is conducted for examining effects of training programs prepared within the scope of project implemented under the title of `Multy Branch Talent Identification and Development Model` in our country which is in line with LTAD (Longitudinal Athlete Development - Long Term Athlete Development) that is implemented in various countries on development of motor skills of children of 6-8 age groups. Study has been defined such that Multy Branch Talent Identification and Development Project Participants are first research group of samples. Second research group is formed by Athletes of Basketball Sports School (S0). Sedentary primary school students form the control group of study. First research group (ÇB) consists of 54 children consisting of 18 girls and 36 boys at ages between 6-8 who make regular training of 3 days 90 minutes. Second research group consists 55 children consisting of 17 girls and 38 boys at 6-8 age interval who make regular basketball training weekly 3 days. Control group consists 50 primary school students consisting 26 girls and 24 boys at 6-8 age interval who do not make performance training regularly.TGMD-2 test was applied in the pretest and final test with a six-month interval. The differences between the pretest and final test scores within the group and between the groups were compared by using the test scores with Wilcoxon Signed Ranks Test and Kruskal-Wallis Test. Despite the significance of the development in LBT scores in the three groups following the analysis, the difference between the groups was not found to be significant. Following the analysis, to determine between which groups the difference observed between the groups in OKBT test scores occurred due to significant difference as post hoc, following Mann Whitney U-test, the developmental difference between ÇB and SO and İÖ was found to be statistically significant (p<.00). In terms of object control development percentages, ÇB developmental percentage was found to be higher than both SO and İÖ as statistically significant (p<.00). In terms of total score development percentages, ÇB developmental percentage was found to be higher than both SO and İÖ as statistically significant (p<.05). In conclusion, in terms of both OKBT and total score development percentages in the study, considering the differences in the development percentages in the groups between the pretest and final test, ÇB developmental percentage was found to be higher than both SO and İÖ as statistically significant.
Collections