İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin görsel algı düzeyleri ile yazım hatalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin görsel algı ve bellek düzeyleri belirlenerek çeşitli değişkenler (cinsiyet, okul öncesi eğitim alıp almadığı) açısından değerlendirilmiştir. Aynı zamanda dördüncü sınıf öğrencilerinin yazım hataları incelenmiş ve öğrencilerin görsel algı düzeylerine göre hata dağılımları yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Kepez ilçe merkezinde, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarında öğrenim gören 106 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu çalışmada dördüncü sınıf öğrencilerinin görsel algı düzeyleri `Benton Görsel Algı ve Bellek Testi` (Benton Visual Retention Test) ile belirlenmiştir. `Benton Görsel Algı ve Bellek Testi` (Benton Visual Retention Test) 1974 yılında Benton tarafından geliştirilmiş ve ülkemizde de uygulanan bir testtir. Öğrenciler ile ilgili kişisel bilgiler için Öğrenci Tanıma Formu, yazım hatalarını incelemek için ise 2018-2019 eğitim döneminde araştırmacı tarafından geliştirilen ve ön uygulaması yapılmış olan `Yazım Hatalarını İnceleme Envanteri` kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 istatistik programına uygun şekilde kodlanmıştır. In this study, visual perception and memory levels of elementary school fourth graders were determined and evaluated in terms of various variables (gender, pre-school education). At the same time, fourth graders 'typos were examined and error distributions were interpreted according to the students' visual perception levels. The study group consisted of 106 fourth year students who studied in primary schools in the 2018-2019 academic year in the Kepez district center of Antalya province Directorate of National Education.In this study, the level of visual perception of fourth graders was determined by the `Benton visual Retention test`. ` Benton visual Retention test ` is a test developed by Benton in 1974 and applied in our country. Student identification form was used for personal information about students and `spelling errors review inventory` was developed and pre-applied by the researcher during the 2018-2019 education period to examine spelling errors. The data is encoded in accordance with the SPSS 22.0 statistical program.
Collections