Kalite geliştirme çalışmaları ve Yıldız Teknik Üniversitesi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzdeki rekabet ortamında, işletmelerin ayakta kalabilmesi ve global rakiplerle başa çıkabilmeleri ancak bir sistem olarak `Toplam Kalite Yönetimi` uygulamalarıyla mümkün olabilmektedir. Sistemleri işler kılan ve gerçekte sistemi yaratan insanın, yani çalışanın ta kendisidir. Bu yüzden sisteme iş gücü sağlayan eğitim kurumlan, aym zamanda kalite anlayışının işletmelerde yerleşmesindeki ilk ve temel basamağı oluşturmaktadır. Eğitim kurumlan, toplumsal sistemin kapsadığı pek çok sisteme girdi sağlamaktadır. Nitelikli insan gücü yetiştiren eğitim kurumlan, toplumun gelişimi için çok büyük bir görev ve sorumluluk üstlenmektedir. Eğitim kurumlannda kalite ihtiyacı, yalnız eğitim alanında değil idari alanda da kendini göstermektedir. Bu çalışma; çağdaş yönetim anlayışının hayata geçirilmesi; eğitim kalitesinin ve idari alandaki kurum verimliliğinin arttınlmasmda stratejik bir görev üstlenen Toplam Kalite Yönetimi'nin, eğitim kurumlannda uygulanmasının sağlayacağı faydalara dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Özellikle Yıldız Teknik Üniversitesi'nin yönetim alanındaki kalite uygulamalan, çalışmanın temelini oluşturmuştur. YTÜ'de, sürekli gelişim ilkesi doğrultusunda, kurum içinde hizmet içi eğitime ağırlık verilerek, hizmet kalitesi arttaılmış, kalite çalışmalan sonucunda üniversite mevcut organizasyon yapısındaki aksaklıklar giderilmiş, ideal organizasyon yapısı oluşturulmuştur. Bu nedenle çalışma; diğer eğitim kurumlanmn da gerek metedoloji, gerekse kalite çalışmalarının kapsamı bazında referans alabilecekleri ve onlara yol gösterecek niteliktedir. VI ABSTRACT In todays highly competetive environment, companies can only survive and compete with global competitors by applying TQM as a system. Human in other word, the world power establish the system and makes it work. Therefore, educational institutions are the first and very basic step in establishing quality c onsept in organizations since they supply the work power. Educational institutions supply input to most of the systems that are encapsulated with the social system. Educational institutions that are educating qualified humanpower have a great duty and responsibility. The quality requirement in the educational institutions not only emerge in the educational institutions but also in the administrative area. The main purpose of the study is to enable contemporary administrative, and to pinpoint the advantages of implementing total quality management in the educational institutions, which has a strategic role in increasing the education quality and institutional efficiency. YTU has increased its service quality with focusing on the institutional training which is inline with the continuous principle. With the still continuing quality works the malfunctioning areas at the organizational structure have been eliminated and the ideal organizational structure has been established. Hence, this study can be used as a reference or quidence by the organizations in terms of both the methodology use and the scope. vn
Collections