Yabancı dil Türkçe öğretiminde okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik görev odaklı bir yordam oluşturumu ve gereç hazırlamaya yönelik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışma, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yaşanan gereç sıkıntısı göz önünde bulundurularak hazırlanmış ve okuma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla görev odaklı bir yordam oluşturumunu ve gereç hazırlamayı konu almıştır. Çalışmada öncelikle Görev Odaklı Dil Öğretimi üzerinde durulmuş, ardından okuma becerileri ve bunların geliştirilebilmesi için kullanılabilecek değişik görev odaklı eticinliklere yer verilmiştir. İzleyen bölümde, anlatılanlar ışığında görev odaklı bir okuma gereci hazırlamak için yapılması gereken işlemleri konu alan bir model sunulmuştur. Bunun ardından ise görev odaklı olarak oluşturulması düşünülen bir okuma gereci hazırlanırken akılda tutulması gereken anahtar konuların özetlendiği bölüm olan `Model` bölümüne yer verilmiştir. İzleyen bölüm, yapılan art alan araştirmasının ve sunulan modellerin bir uygulaması olarak oluşturulmuş olan bir okuma dersidir. Son olarak, çalışmanın sonul çıktısını oluşturan ve çeşitli kaynaklardan derlenmiş 15 konu metni ve bu metinlerle ilgili 800'den fazla özgün soru çeşidini kapsayan bir okuma ders kitabı örneğine yer verilmiştir. Ağırlıklı olarak Türk kültürünün işlendiği ve bir çok değişik metin türünün kullanımı ile zenginleştirilmesi ereklenen bu örnek kitabın, bundan sonraki çalışmalara yol gösterici olması ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkıda bulunması umulmaktadır. n ABSTRACT This study is prepared by considering the lacking of materials in the field of teaching Turkish as a foreign language and its topic is to develop a model for producing task based materials in order to develop reading skills of the learners of Turkish as a foreign language. In this study, first of all, task based language teaching is examined and then reading skills and different kinds of task based activities in order to develop those skills are studied on. The following part includes a model, which guides its users in what to do in order to prepare a task based reading material, in the light of what has been covered in the previous sections. Next comes a model, in which the key points to keep in mind while preparing a task based reading material are summarized. At the end, the final product of this study, a sample reading book is given place preceded by a sample reading course in which the background research and suggested models are put into practice. The course book material contains 15 authentic topics and more than 800 original tasks related with them. Containing especially Turkish culture and different types of texts, this course book material is expected to pave way for the forthcoming studies and contribute to teaching of Turkish as a foreign language. m
Collections