Müzelerde tanıtım uygulamalarının Beylerbeyi Saray Müzesi örneğinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tez üç ana bölüme ayrılmıştır; birinci bölümde çağdaş müzecilik anlayışında tanıtımın önemi ve ziyaretçi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Müzelerin etkili tanıtımı için kullanılan yöntemler açıklanarak dünya müzelerinden örnekler verilmiştir. Ayrıca müzelerde uygulanan tanıtım yöntemlerinin müzenin hedef kitlesi üzerindeki etkileri anlatılmıştır. İkinci bölümde; Tezin inceleme konusunu oluşturan Beylerbeyi Sarayı saray müze konumunda olduğundan önce saray müze kavramı betimlenmiştir. Dünyadaki ve ülkemizdeki saray müzelerden üçer örnek seçilerek bu müzelerin ziyaretçi sayılarını artırmak ve tanınmak için uyguladıkları tanıtım yöntemleri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde ise; çağdaş müzecilik açısından Beylerbeyi Saray Müzesi'nin tanıtım olanakları, kullanılan yöntemler ve uygulamalar incelenmiştir. Beylerbeyi Saray Müzesinin yıllık ziyaretçi sayısının belirlenmesi için istatistiki bilgiler kullanılmıştır. Müzenin tanıtımında aksayan yönleri saptamak ve önerilerine başvurmak amacıyla anket yoluyla yerli ve yabancı ziyaretçilerin görüşleri alınmıştır. Yapılan anketler ve incelemeler ışığında Beylerbeyi Saray Müzesi'ni yurtdışındaki benzerleri gibi etkili bir biçimde tanıtabilmek için öneriler getirilmiştir. Sonuç olarak; Beylerbeyi Saray Müzesinin ziyaretçi azlığının en önemli nedeni olarak tanıtım eksikliği görülmektedir. Bu tezde; gerek şehir içindeki özel konumu gerekse bina özellikleriyle ile Osmanlı padişahlarının günümüze gelen tek yazlık sarayı olan Beylerbeyi Saray Müzesinin daha etkili tanıtımı ve geniş bir ziyaretçi kapasitesine sahip olabilmesi için uygulanabilecek tanıtım önerileri getirilmiştir. VI ABSTRACT This thesis is divided into three main sections. In the first section, the importance of the promotion according to the concept of modern museology and its effects on visitors were studied. The effective methods used in promoting the museums were explained and some examples were given from the museums abroad. In addition, the effects of the promoting methods on the target audience of the museum were examined. In the second section, since the Beylerbeyi Palace Museum which is the subject of this thesis is a palace museum;initially, `palace museum` concept was described. Then, three models of palace museums from both in Turkey and abroad were chosen and their ways of promoting in order to increase the number of visitors and become well- known, were examined,. In the third section, according to modern museology, the promoting opportunities of Beylerbeyi Palace Museum, the methods, and the practices were examined. Statistical informations were used for identifying the annual visitor number of the museum. In order to determine the defects in promotion of Beylerbeyi Palace Museum and use the suggestions of visitors, the opinions of both local and foreign visitors were asked througout the surveys. For promoting Beylerbeyi Palace Museum as efficiently as in its abroad equivalences, suggestions were made through the results of the surveys. In conclusion, it is seen that the defects of promotion is the most important reason of the insufficient amount of visitors of Beylerbeyi Palace Museum. In this thesis, in order to increase the number of the visitors of Beylerbeyi Palace Museum which is the only summer palace of Ottoman Sultans that came today both with its special location in the city and its architectural features, and promote the museum effectively, applicable suggestions were made. VII
Collections