İlköğretim 4. sınıf matematik dersi için oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamının altı basamaklı doğal sayılarda dört işlem kazanımına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada geleneksel öğrenme ortamı ve oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılan ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından, İlköğretim 4. sınıf Matematik Programında yer alan `Altı Basamaklı Doğal Sayılar` konusu, akademik başarının ölçülmesi amacıyla seçilmiştir. Yapılan araştırmada deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma deseni, öntest sontest kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırma 2004 - 2005 öğretim yılının I. döneminde yapılmıştır. Çalışma, Zeytinburnu ilçesindeki Atatürk İlköğretim Okulu 4. sınıflarından iki şube üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada 28 öğrenciden oluşan kontrol grubunda geleneksel Öğrenme ortamı ve yine 28 öğrenciden oluşan deney grubunda ise oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamı uygulamaya konulmuştur. Araştırma verileri, uygulama öncesi ve sonrasında kullanılmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen basan testi ile elde edilmiştir. MEB tarafından hazırlanan 4. sınıfa yönelik Matematik Programından yola çıkılarak hazırlanan basan testi, kapsam geçerliliği ve güvenirliliği sağlandıktan sonra uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Araştırmacı, kazanımlar türünde yazılan hedeflere uygun olarak 14 günlük plan ve oyunlarda kullanılmak üzere oyunlarla ilgili materyaller hazırlamıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler; öntest, sontest ve kalıcılık testi ortalama ve standart sapma ve kovaryans analizi hesaplanarak bulunmuştur. İlköğretim 4. sınıf Matematik dersi için oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamının altı basamaklı doğal sayılarda dört işlem kazanımına etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmanın bulgulan şöyle özetlenebilir: 1. Oyunla öğretim yöntemi ile düzenlenen öğrenme ortamında ders gören öğrencilerin akademik başarıları ile geleneksel öğrenme ortamında ders gören öğrencilerin akademik başarıları aralarında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu viiinedenle, araştırmanın birinci denencesi olan `deney ve kontrol gruplarının ön testten aldıkları puanlar kontrol altına alındığında, oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğrenme ortamı uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin son test puanlan arasında anlamlı bir fark vardır.` denencesi reddedilmiştir. 2. Oyunla öğretim yöntemi ile düzenlenen öğrenme ortamında ders gören öğrenciler ile geleneksel öğrenme ortamında ders gören öğrencilerin öğrenme kalıcılığı arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle, araştırmanın ikinci denencesi olan `deney ve kontrol gruplarının son testten aldıkları puanlar kontrol altına alındığında, oyunla öğretim yöntemiyle düzenlenen öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğrenme ortamı uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin öğrenmenin kalıcılığı testi puanlan arasında anlamlı bir fark vardır.` denencesi reddedilmiştir. ıx ABSTRACT In this research, the effect of the traditional learning environment and the game-based teaching method environment upon the academic achievement of the students and the learning permanence were evaluated. Thus, six-digit natural numbers subject in 4th grade class maths curriculum was chosen by the researcher so as to measure the academic achievement. Experimental research model was used and pretest and posttest with control group method was applied. The studyings were carried on 2004-2005 I. semester. Two 4th grade classes from Atatürk Primary School in Zeytinburnu were used as the subject group of this study. On the one hand, traditional learning environment was applied to the control group consisting of 28 students and on the other hand, game-based teaching environment was applied to the subject group with 28 students. The data of the research before and after the application of the study were gathered by an a achievement test which the researcher prepared according to the standard of the 4th grade maths cirruculum based on the standards of the Ministry of Education. This achievement test was put into practice after its content validity and reliability were developed. The researcher prepared 14 daily plans concerning the objectives and numerous game materials to be used in the games. The data received after the application of the study were gathered from the pretest, posttest, retention test, standard deviation and covariance. This research was conducted in order to examine the effect of the learning environment which was developed by means of the game-based learning method for the acquisition of four basic skills in six-digit natural numbers. The results may be summed up as follows: 1. There is no statistical difference between pretest and posttest scores of the students who learn in a game based environment and of those who learn in a traditionalteacher-oriented environment Therefore, the hypothesis written as `when the experimental and control groups' pretest average scores are kept in control, there is a significant difference between the posttest average scores of experimental group and control group` was not supported. 2. There is no statistical difference between posttest and retention scores of the students who learn in a game-based environment and of those who learn in a traditional teacher-oriented environment. In other words, the hypothesis written as `when the experimental and control groups' posttest average scores are kept in control, there is a significant difference between the retention test average scores of experimental group and control group` was not supported. xi
Collections