İnteraktif medya amaçlı ses eğitiminde yaratıcılık üzerine bir eğitim analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IX ÖZET İnteraktif sistemlerin arayüz tasarımında bir mesajın anlatımı için görsel çözümler her zaman tek basma yeterli olmamaktadır. Sesin görüntü ile beraber kullanımı da çok önemlidir. Bu gerçek ortadayken, interaktif medya tasannu eğitiminde, çoğu öğrencinin, sesi de içine alan yaratıcı ve işlevsel interaktivite önerileri üretmekte zorlandıkları görülmektedir. Tez çalışması, 1999-2005 yıllan arasında, Yıldız Teknik Üniversitesi, İletişim Tasannu Bölümünde yapılmış olan öğrenci projeleri incelenerek, interaktif medya amaçlı ses tasannu eğitimine yönelik yapının incelenmesini hedef almaktadır. Bu çalışmada, öncelikle dünyada interaktif medya tasannu için verilen ses dersleri incelenmiş, Yıldız Teknik Üniversitesi, İletişim Tasannu Bölümünde, 1999 yılından itibaren ses dersi almış olan öğrencilerin yaptıklan projeler karşılaştınlmış ve bir değerlendirme yapılmıştır. Söz konusu araştırmalar ışığında, bir ders yapısı oluşturulmuş, ders uygulanmış ve performans ölçümleri yapılmıştır. Ortaya çıkan bulgular değerlendirildiğinde, hazırlanmış olan ders yapısının öğrencilere interaktif medya arayüz tasannu için ses çözümleri tasarlama becerisini kazandırmanın yanında sesin işlevsel olarak kullanılması yönünde yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirdiği gözlemlenmiştir. Anahtar sözcükler: interaktif medya, tasarım eğitimi, ses tasannu, ses ve görüntü ilişkisi, ses ve hareket ilişkisi, yaratıcılık ABSTRACT In interface designs for interactive systems, visual solutions by themselves are not always adequate for expressing messages. Combining sound with visuals is an important aspect. Despite this fact, most of the students in the interactive media design education have been having difficulties coming up with creative and functional proposals/solutions which include sound within. This thesis aims to explore the structure of the interactive media objected sound design education in the Interactive Media Design Program at Yıldız Technical University, through student projects. The evaluated results show that the new course constructed has given the students te ability to design sound solutions for interactive media interface designs. It has also directed them towards creative solutions constituted of functional sounds. Keywords: interactive media, design education, sound design, sound and image, sound and motion creativity.
Collections