Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Turhan
dc.contributor.authorAkdemir, Umut İnan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:14:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:14:41Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398357
dc.description.abstractÖZET Bu tez çalışmasının amacı, örgüt kültürü ve kurum imajı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada plastik ve oyuncak sektörlerinde faaliyet gösteren iki firmada yapılan alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 12.0 programı aracılığıyla frekans analizi, chi-square testi ve kruskal-wallis testleri kullanılmıştır. Arastana sonucunda örgüt kültürü ile kurum imajı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Örgüt kültürüne ilişkin algıların pozisyona ve yaşa, kurum imajına ilişkin algıların ise pozisyon ve kıdeme göre değiştiği saptanmıştır. Her iki firmanın çalışanlarının örgüt kültürü ve kurum imajına ilişkin algılayışları arasında ise herhangi bir farklılık görülmemiştir. vı
dc.description.abstractABSTRACT The aim of the study is to determine the relationship between organizational culture and corporate image. The study is based upon field research in two companies from plastics industry and toy industry. Data were collected by questionnaires, and analysed by SPSS 12.0 programme on computer. The frequency, chi-square tests and kruskal-wallis tests are used. According to the findings, it can be said that there is a relationship between organizational culture and corporate image. The perception of organizational culture become different as to position and age, on the other hand the perception of corporate image become different as to position and seniority. As two companies were companed with each other in terms of organizational culture and corporate image, no significant difference between the two companies were found. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt kültürü ve kurum imajı arasındaki ilişki ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe relationship between organizational culture and corporate image
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid181061
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid161825
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess