Örgüt kültürü ve kurum imajı arasındaki ilişki ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez çalışmasının amacı, örgüt kültürü ve kurum imajı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada plastik ve oyuncak sektörlerinde faaliyet gösteren iki firmada yapılan alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 12.0 programı aracılığıyla frekans analizi, chi-square testi ve kruskal-wallis testleri kullanılmıştır. Arastana sonucunda örgüt kültürü ile kurum imajı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Örgüt kültürüne ilişkin algıların pozisyona ve yaşa, kurum imajına ilişkin algıların ise pozisyon ve kıdeme göre değiştiği saptanmıştır. Her iki firmanın çalışanlarının örgüt kültürü ve kurum imajına ilişkin algılayışları arasında ise herhangi bir farklılık görülmemiştir. vı ABSTRACT The aim of the study is to determine the relationship between organizational culture and corporate image. The study is based upon field research in two companies from plastics industry and toy industry. Data were collected by questionnaires, and analysed by SPSS 12.0 programme on computer. The frequency, chi-square tests and kruskal-wallis tests are used. According to the findings, it can be said that there is a relationship between organizational culture and corporate image. The perception of organizational culture become different as to position and age, on the other hand the perception of corporate image become different as to position and seniority. As two companies were companed with each other in terms of organizational culture and corporate image, no significant difference between the two companies were found. vn
Collections