Anadolu liseleri hazırlık sınıflarında İngilizce dil öğretiminde izlenen yöntem ve öğretmen tutumunun sınıf içi etkileşimi belirlemedeki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ Yabancı dil öğretimi pek çok bileşenden oluşan karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu araştırmada belirtilen bileşenlerden birisi öğretmen tutumu, diğeri ise öğretim gereci olan ders kitabında yansıtılan yöntemdir. Bu araştırmada Anadolu Liseleri Hazırlık sınıflarında İngilizce dil öğretiminde öğretmen tutumunun ve izlenen yöntemin sınıf içi etkileşimi belirlemedeki rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul'da bir Anadolu Lisesi'nin Hazırlık sınıflarında ders veren üç İngilizce öğretmeniyle görüşme yapılıp, onların deneyimleri ve eğitim geçmişleri ile ilgili bilgi alınmıştır. Bu öğretmenlerin sınıflarında ders kayıtlan yapılmış ve bu kayıtlar çeviri yazıya dönüştürülmüştür. Yapılan kayıtlara dayalı olarak öğretmenlerin tutumları ile ders kitabında izlenen yöntemin sınıf içi etkileşimi nasıl belirlediği incelenmiştir. Elde edilen veriyi desteklemek için ayrıca üç öğretmene sormaca verilmiş ve kendileriyle görüşmeler yapılmıştır. Ders gözlemi, sormaca ve görüşmeye dayalı olarak elde edilen verinin incelenmesi sonucu öğretmenlerin tutumları ile işlenen kitapta izlenen yöntemin sınıf içi etkileşimde önemli bir rol oynadığı ve öğretmenlerin eğitim ve öğretim geçmişleri, deneyimleri gibi pek çok unsurun onların sınıf içinde sergiledikleri tutumlara yansıdığı ve bu tutumların devingen olup değişebildiği belirlenmiştir. Öğretmen tutumlarının bu özellikleri, etkileşimsel dil öğrenimi için etkili hizmet-içi öğretmen eğitim programlarının gerekliliği ortaya çıkarmıştır. XI ABSTRACT Language teaching has a complex structure formed by various components. One of these components mentioned in the research is teachers' attitude, and the other is the method reflected in the textbook which is the teaching material. The aim of this research study is to explore the role of teachers' attitude and the method used by the textbook to determine the classroom interaction for English language teaching in preparatory classes of Anatolian High Schools. To achieve this aim, three English teachers from one of the Anatolian High Schools in Istanbul were interviewed to collect data concerning their experience and educational background. After that, the lessons of these teachers were recorded and transcribed. Based on the transcibed data, these teachers' attitudes and the method used in the textbook of the lessons transcribed were examined to determine how the classroom interaction is affected by the teachers' attitude and the method reflected by the textbook. A follow up questionnaire and interview were conducted with each teacher to support the findings of the research study. The results of the data collected by means of classroom observation, interviews and questionnaires revealed that teachers' attitudes and the method used in the textbooks have a great effect on shaping classroom interaction. Teachers' attitudes reflected in the classroom are built up gradually through different sources such as their educational background and teaching experiences. As these attitudes are dynamic structures and change throughout the teaching experience, a need for effective in-service teacher training programmes to improve these dynamic structures for interactional language teaching is indicated. 1X1
Collections