Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.authorDingler, Travis Brent
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:13Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39770
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının öz-farkındalığını ve bu farkındalığın öyküsel terapi müdahalesi boyunca nasıl evrildiğini incelemektir. Bu çalışma aynı zamanda, öğrencilerin böyle bir süreçle ilgili algılarını belirlemeyi de hedeflemektedir. Öyküsel Terapi'den edinilen teknikler temel alınarak bir dizi yazma sorusu hazırlanmıştır (NT; White & Epston,1990). Öğrencilere motivasyonlarını daha iyi tanımlamak için gereken kavramları sağlamak amacıyla Öz-belirleme Kuramında (SDT; Ryan & Deci,2017) motivasyon konusunda tanımlanan çeşitli sınıf içi etkinlikleri de eklenmiştir. Bu çalışma, Ankara'da İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir Türk Üniversitesindeki iki yabancı dil hazırlık sınıfında, sekiz haftalık bir kursta gerçekleştirilmiştir. Veri, yazma sorularına verilen yanıtlardan, öğretim görevlisi tarafından alınan notlardan ve sözlü mülakatlardan toplanmıştır. Ortaya çıkan konulara, Öz-Belirleme Kuramına ve her sorunun amacına bağlı olarak hazırlanan yönergeler kullanılarak içerik analizi yapılmıştur. Veri her kategorinin sıklığına göre sınıflandırılmış, analiz edilmiş ve ölçülmüştür. Çalışmanın bulguları öğrencilerin motivasyonu akademik hedefleriyle ilişkilendirdiklerini ve İngilizceyi bu hedeflere ulaşmak için araç olarak gördüklerini ortaya çıkarmıştır. Bazı öğrenciler için motivasyon kalitesinde olumlu bir değişim saptanmıştır. Önemli miktarda sayıda öğrencide geniş çaptaki ve küçük çaptaki motivasyon kalitesinde göze çarpan bir fark gözlemlenmiştir. Bazı öğrencilerin motivasyon farkındalığının arttığı görülmüştür. Bu çalışma Türkiye'deki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilere genellikle profesyonel ve akademik hedeflerin motivasyon sağladığını ve hatta küçük çaplı motivasyon müdahalelerinin öğrenciler üzerinde pozitif etkisi olabileceğini belirten diğer çalışmaları desteklemektedir. Konuyla alakalı farklı çalışmalar için öneriler ve bu çalışmanın pedagojik anlamları sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi, öyküsel terapi, öz-belirleme kuramı, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrenci motivasyonu, nicel
dc.description.abstractThe aim of this study was to describe EFL learners' self-awareness of their motivation as well as the evolution of it through a narrative-based intervention. It also sought to determine the students' perceptions of this intervention. A series of writing prompts was created based on Narrative Therapy (NT; White & Epston,1990). Classroom activities were included on the topic of motivation as defined by Self-determination theory (SDT; Ryan & Deci,2017) to provide concepts to better define their motivation. The study took place in a preparatory program in a Turkish university in Ankara over eight weeks. Data was collected from responses to the writing prompts, notes taken by the instructor, and interviews. Content analysis was employed utilizing rubrics based on emergent themes, SDT, and the purpose of each prompt. Data was categorized, analyzed, and quantified in terms of frequency by category. The findings revealed these learners had identified motivation regarding their academic and professional goals, and viewed English as a tool to accomplish these goals. A positive shift in quality of motivation was found for a few students. A noticeable difference in quality of motivation between the global and local domain was observed among a number of students. It was found that awareness of motivation was expanded for some. The study supports existing literature stating that EFL students in Turkey are generally motivated by professional and academic goals and that even a small motivational intervention can have a positive impact. Pedagogical implications are offered as well as suggestions for further research. Keywords: EFL, narrative therapy, self-determination theory, EFL learner motivation, self-awareness, qualitativeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAwareness and motivation: A narrative intervention on efl learners
dc.title.alternativeFarkındalık ve motivasyon: İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere öyküsel müdahale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10270704
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566730
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess