Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim alanında yapılan reformları incelediğimizde başarının ön koşulunun değişimi okuma ve hızlı cevap verme olduğu dikkat çekmektedir. Başarılı eğitim sistemlerinin kurulması, öz-düzenlemeli öğrenme ortamlarının oluşturulması ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılması için yüksek kalitede öğretmen profesyonel gelişim programlarına ihtiyaç vardır. Bu kapsamda İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü (İl MEM) ve Intel Eğitim Vakfı işbirliği ile İstanbul genelinde, 2013-2015 eğitim yılları arasında Ders Araştırma Modeli (DAM) öğretmen eğitimi planlanmıştır. Araştırmanın amacı, DAM'ın, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri ve geliştirdikleri ürünlerdeki değişime etkilerini incelemektir. Çalışma grubunu, İstanbul İl MEM bünyesinde 39 ilçeden 27 ortaokul-lise öğretmeni ile bu öğretmenlerin 383 öğrencisi oluşturmaktadır. Eylem araştırması deseniyle yürütülen çalışmanın nicel boyutunda öğrencilere `Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği`, öğretmenlere ise `Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği` uygulanmıştır. Nitel boyutunda ise, DAM kapsamında farklı zamanlarda 3 ve üzeri ders tasarımı uygulayan 10 öğretmenin tasarımı ile seçilen 10 öğrencinin süreçte geliştirdikleri ürünler seçilmiş ve öğretmen tasarımları öğretmen tasarımı rubriği ve öğrenci ürünleri ise öğrenci ürünleri değerlendirme rubriği ile analiz edilmiştir. Ayrıca, süreçle ilgili görüşlerini almak için 20 öğretmenle üç kez odak grubu görüşmesi yapılmış, veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Seçilen öğretmenlerin öz-yeterlilik algılarının, öğrencilerinse öz-düzenleme becerilerinin gelişiminin eğitim öncesi ön-testler ve eğitim sonrası son-testlerde farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi için bağımlı örneklem `t` testinden faydalanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmen boyutunda, DAM uygulama sürecinin, öğretmenlerin meslektaşları ile etkileşimini, işbirliğini, akran öğrenmesini ve öz-yeterlik algısını güçlendirdiği, disiplinler arası ilişkilendirmeleri ve çevrimiçi araçları öğretim süreçlerine etkin şekilde dahil ederek yaratıcı ve yenilikçi tasarımlar oluşturmaya katkı sağladığını ortaya koymuştur. Öğrenci boyutunda ise, DAM uygulamaları sonunda öğrenci ürünlerinin çevrimiçi araçların kullanımı, özgün içerik, yaratıcılık ve bilişüstü öğrenme stratejilerini destekleme kriterlerinde gelişim gösterdiği gözlemlenmiştir. Taking into consideration the reforms in the field of education, it would appear that the success of an education system is based on learners' ability to foreseen and quickly adapt to change. Therefore, there is an urgent need to design a high quality teacher professional development program to establish successful educational systems, to create self-regulated learning environments and to promote acquisition of lifelong learning skills. Within this scope, a teacher training course based on the Research Lesson Study (RLS) Model was carried out during the 2013- 2015 academic years, in cooperation with the Istanbul Provincial Directorate of National Education (IL MEM) and the Education Department of Intel's Corporate Affairs Group. The purpose of this study is to examine the impact of RLS on teachers' professional development and their perception of self-efficacy, as well as on the self-regulation skills of learners and the learning products they created in the process. The working group consisted of 383 students, as well as 27 teachers, each from a different pre-secondary or secondary school across 39 provinces covered by the Istanbul IL MEM. The research for the study has been designed following the principles of Action Research. Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) and Teacher Efficacy Scale (TES) have been applied when researching the quantitative dimension. Within the scope of RLS, 10 lesson plans developed by teachers and 10 products developed by students on 3 different occasions were selected for the qualitative dimension of the research. The lesson plans were evaluated and analysed with a teacher design rubric, and the products were evaluated with a student rubric. In addition, focus group interviews were conducted with 20 teachers on 3 different occasions, in order to record their opinion about the RLS process. Their feedback was analysed using the content analysis technique. The dependent sample `t` test was used to determine whether the self-efficacy perceptions of the selected teachers and self-regulation skills of the students differed in the pre and post- test. The findings of the research show that the RLS implementation process promotes self-efficacy perception, interaction, collaboration and peer learning among teachers, by supporting their creative and innovative design skills through the integration of interdisciplinary approaches and interactive digital tools in the teaching process. For students, it was observed that at the end of the RLS implementations, student products improved in terms of integration of interactive digital tools, originality of content, creativity and meta cognitive skills.
Collections