Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıncı, Nazlı Ferah
dc.contributor.authorDanişik, Hatice Livanur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:14:19Z
dc.date.available2020-12-29T09:14:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/379537
dc.description.abstractKüreselleşme sürecinin aynılaştırıcı etkisi, kentlerin kendine özgü değerlerini kullanarak markalaşabilmeleri için bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Kentler sahip oldukları farklılıkları marka değerlerini artırmak için kullanmaya başlamışlardır. Kimlik ve imaj bir kentin marka olma sürecindeki en önemli faktörlerdir. Kent kimliğini belirleyen en önemli bileşenlerdem birisi kentlerin mimari birikimidir. Çalışmada Türkiye'nin en önemli değerlerinden biri olan İstanbul Tarihi Yarımada'nın mimari ve kentsel varlıkları üzerinden marka değeri değerlendirilmiştir. Çalışmada marka, küreselleşme ve marka kent kavramlarını içeren açıklayıcı bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Literatürdeki marka kent bileşenleri ve marka kent değerlendirme indeksleri incelenmiştir. Türkiye'deki marka kent çalışmaları araştırılmış ve İstanbul Tarihi Yarımda belirlenen mimari ve kentsel varlıklar açısından incelenmiştir. Sahip olduğu özgün mimari ve kentsel değerler Tarihi Yarımada'nın doğru kararlar yardımıyla küresel rekabet ortamında dünyadaki marka kentler arasında üst sıralarda yer alabileceği görülmektedir.
dc.description.abstractCities have been a significant indicator of economic development into the global world order. The effect of globalization process establishes a competitive environment for city branding trough to instrument of own distinctive values. City identity and image are essential components. One of the most important factors for identify to city is architectural assets of the city. In this study, the brand equity of İstanbul Historical Peninsula which one of the most important value of Turkey was investigated with architectural assets. The study includes an explanatory conceptual framework about brand, globalization and city branding. Components of city branding in the literature and city brand indexes were analyzed. Public policies in Turkey were investigated and İstanbul Historical Peninsula was examined within the context of architectural and urban assets determined. İstanbul Historical Peninsula have unique architectural and urban value high would get the attention its deserves under favour of strong strategies in the global competitive environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleDünyada marka kent kavramının gelişimi ve İstanbul tarihi yarımada`nın marka açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe development of the concept of city branding in the world and the examination of İstanbul historic peninsula in terms of brand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303692
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600354
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineMimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess