Show simple item record

dc.contributor.advisorEvrensel, Alper
dc.contributor.authorSağiroğlu, Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:21Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:21Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378642
dc.description.abstractAraştırma ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin günlük internet kullanım sürelerinin okul başarılarıyla ilişkisi hakkında bilgi edinmek amacıyla düzenlenmiştir. Bunun için 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Uşak ilindeki 4 okuldan 192 öğrencinin annesine ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan 192 öğrencinin 97'si (%50.5) kız, 95'i (%49.5) erkektir. Araştırmada sıfırdan ona kadar sıralanmış sayılardan oluşan bir çizelge üzerinden okul başarısını değerlendiren bir form ve kişisel bilgi anketi kullanılmıştır. Bu materyal sınıfın öğretmeni vasıtasıyla annelere ulaştırılmıştır. Verilerin analizi Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı'nın (SPSS) 22.0 sürümü ile yapılmıştır. Değerlendirme sonunda öğrencilerin günlük internet kullanım sürelerine göre okul başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak literatürle uyumlu olarak çocukların sınıf düzeyleri ve yaşları arttıkça internet kullanım sürelerinin arttığı ve babanın eğitim düzeyi ile öğrencinin okul başarı puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. İnternetin kullanım alanları çok çeşitli olmakla birlikte eğitimde kullanılması geleneksel öğrenmeden sıyrılıp yaşam boyu devam eden bir eğitim imkanı sağlamaktadır. İnternetin bu özelliğinden faydalanmak için özellikle çocuklara okuryazarlık becerileri kazandırılmasının önemli olduğu görülmektedir. İnternetle ilgili alan yazında sıklıkla araştırılan bir diğer konu internet bağımlılığı ya da problemli internet kullanımıdır (PİK). Kavramla ilgili netlik olmadığı için çalışmada hem PİK hem de internet bağımlılığı kavramları birlikte kullanılmıştır. Diğer bağımlılık türlerine göre daha erken yaşlarda başlaması, ülkemizin genç nüfus oranı ve teknolojinin gelişme hızı düşünüldüğünde alanda çalışanların bu durumla sıkça karşılaşması beklenmektedir. Dolayısıyla ileriye yönelik daha kapsamlı bilgi verecek araştırmaların yapılması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: İnternet, İnternet kullanım süresi, Okul başarısı, PİK
dc.description.abstractThe purpose of the research is to provide information on the relation between school successes and Internet usage periods of primary and middle school students. For this purpose, mothers of 192 students from the city of Uşak in 2014-2015 education period are reached. The total number of participants is combined by 97 girls (%50.5) and 95 boys (%49.5) out of 192. In the research, two materials are used that a form evaluating school success based on a chart with numbers from 0 to 10 and a personal information questioner. Thes materials are transmitted to mothers by the teacher of class. The data analyzed via 22.0 version of Statistic Package Program for Social Sciences. In the end of the evaluation, statistically, any significant relations among school success points depending on daily Internet usage periods of student cannot be found. However, it is found that the Internet usage periods increase as long as the ages and class levels of students increase with harmony of literature. The fathers level of education between the student achieviment scores of the school as a statistically significant difference has been adopted. As well as the usage areas of Internet are various, using Internet in education provides a continuous lifelong education by avoiding traditional learning style. It seems that it is significant to improve students' literacy skills in order to get benefits from this feature of Internet. The other topic, which is frequently research, in the literature of Internet is Internet addiction or problematic Internet use (PIU). Since there is no clarity about the concept, the both PIU and Internet addiction is used in the study. When it is considered that it starts in younger ages comparing to other addictions, the young population rate of our country and the development speed of technology; it is expected for people, who study in the area, to encounter this situation. Therefore, it is recommended that there must be anticipatory studies giving situation. Therefore, it is recommended that there must be anticipatory studies giving information that is more comprehensive. Key Words: Internet, Internet usage period, School success, PIUen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğrencilerinin günlük internet kullanım sürelerinin okul başarılarıyla ilişkisi
dc.title.alternativeThe relation between school successes and internet usage periods of primary and middle school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10073366
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427620
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess