18-25 yaş arası genç yetişkinlerde problemli internet kullanımı ve iletişim becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet: Araştırma, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde Üsküdar Üniversitesi Edebiyat Fakülte¬si örgün programlarından 18-25 yaş arası seçkisiz örnekleme yolu ile seçilen 251 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilerin 153'ü kız (%61) ve 98'i erkek (%39) öğrencidir. Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanım düzeylerini değerlendirmek için ''Problemli İnternet Kullanım Ölçeği'' ve iletişim becerileri düzeylerini belirlemek için ''İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)'' kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerinin ve internet kullanımına ilişkin verilerin elde edilmesinde `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından yararlanılarak frekans dağılımları oluşturulmuş, Bağımsız Gruplar t- testi, Pearson korelasyon katsayısı tekniği, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) tekniği, Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi analizleri kullanılmıştır. Bulgulara göre cinsiyet, yaş, sosyo-ekonomik düzey, akademik başarı, internet kullanma amaçları, internette geçirilen süre ve iletişim becerileri ile problemli internet kullanım puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi ile problemli internet kullanımı puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Akademik başarı düzeyi ile problemli internet kullanımı arasında oldukça anlamlı ve yüksek bir negatif korelasyon olduğu görülmüştür. Problemli internet kullanımı olan ve olmayan öğrenciler arasında oyun oynama ve derslerle ilgili araştırma yapma amacı ile kullanma açısından anlamlı bir farklılık bulunmuştur. İletişim becerileri ve problemli internet kullanımları arasında negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu görüşmüştür. İletişim becerileri puanları yükseldikçe problemli internet kullanımı puanları azalmaktadır. Summary: Research has been realized with selected as through randomly sampling 18-25 ages 251 university students at 2015-2016 academic year spring term in Faculty of Literature Uskudar University. 153 (%61) of these students are female and 98 (%39) male. There was used ''problematic internet usage scale'' for evaluate level of problematic internet usage and ''evaluation of communication skills scale'' for determine level of communication skill of university students in this research process. Personal information form has been used for obtain data relating to demographic characteristics and usage of internet of university students. The frequency distribution has been formed to analyze the data with benefiting from SPSS program and analysis of independent samples t-test, pearson correlation coefficient technique, one way variance analysis (ANOVA) technique, Tukey HSD multiple comparisons test. According to finding, there was found significant differences between gender, age, socio-economic level, academic success, purpose of internet usage, time spent on internet, communication skills and problematic internet usage points. There has not been observed significant differences between education level of parents and average points of problematic internet usage at the evaluation scale. It has been realized quite significant and high negative correlation between academic achievement levels and problematic internet usage. There was found significant differences for purpose of internet usage of play game or research related with study on internet between problematic internet usage students and non-problematic internet usage students. It has been seen that significant and negative relationship between communication skills and problematic internet usage as during communication skill points have increased, problematic internet usage points are decreased on scale.
Collections