Okul öncesi çocuklarda (4-6) deprem, yangın ve tahliye konusunda durum tespitinin yapılması
dc.contributor.advisor | Kırkıncıoğlu, Meliha | |
dc.contributor.author | Doğan, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:10:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:10:09Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378310 | |
dc.description.abstract | Ülkemiz coğrafi konumu sebebiyle yer aldığı deprem kuşağının etkisine maruz kalmakta ve bunun getirisi olarak birçok can ve mal kaybıyla karşılaşmaktadır. Bunu en aza indirgeyebilmek için doğal afetlere karşı alınan önlemler oldukça etkilidir. Doğal afet öncesinde, sırasında ve sonrasında nasıl davranılacağı doğal afete karşı alınmış olan eğitimlere ve tatbikatlara bağlıdır. Okul öncesi eğitim kurumları afete karşı gerekli tedbir ve önlemlere sahip olması gereken kurumların başında yer alır. Yaş ortalamasının oldukça düşük olması sebebiyle verilen eğitimler ve alınan geri dönüşlerin etkisinin tatbikatların sürekliliğiyle sağlanabilmektedir. Çocukların yaşları dikkate alındığında yine verilen eğitimin 'Oyundayım' algısı üzerinden oluşturulmasıyla doğal afetlere karşı sağlam temellerin atılması adına iyi bir yöntemdir. Bu çalışma okul öncesi dönemlerden alınan eğitim ve tatbikatların etkisini inceleme amacıyla oluşturulmuştur | |
dc.description.abstract | Our country is exposed to effect of the seismic belt that it falls into because of its geographical position and as a consequence, it faces with loss of many lives and properties. Precautions to natural disasters for minimizing this is highly effective. How to act before-during-after a natural disaster depends on educations and practices about natural disaster.Pre-school education institutions are the top institutions that must have necessary steps and precautions to natural disasters. Because of low average age, provided trainings and effect of feedbacks of them is provided by continuity of practices. When childrens age is considered, giving education via sense of `I'm on the game` is a good method for solid basis against natural disasters.This study is created for the purpose of investigation of the effect of education and practices taken in pre-school phase. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuklarda (4-6) deprem, yangın ve tahliye konusunda durum tespitinin yapılması | |
dc.title.alternative | Preschool children ( 4-6) earthquake performing due diligence regarding fire and evacuation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Earthquake | |
dc.subject.ytm | Fire | |
dc.subject.ytm | Release | |
dc.subject.ytm | Natural disasters | |
dc.subject.ytm | Disasters | |
dc.identifier.yokid | 10111290 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443843 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |