Kaygı durumları ile iletişim becerilerinin ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim becerileri kişilerin başkalarıyla daha kolay iletişim kurabilmesini sağlayan özelliklerdir. Kişisel iletişim becerileri ve kişilerin kaygı durumları onların psikolojik durumları üzerinde etkili olabilmektedir. Kişisel iletişimde yaşanan kaygının araştırılması ve kaygıyı etkileyen iletişimsel ve bireysel faktörlerin ortaya konulması açısından önem arz etmektedir. Bu araştırmada Üsküdar Üniversitesi öğrencileri arasından seçilen 200 kişiye Kişisel Bilgi Formu (KBF) , Spielberger Durumluk - Sürekli Kaygı Envanteri (STAI) ve İletişim Becerileri Envanteri (İBE) uygulanarak sonuçlar SPSS 22 programında değerlendirilmiştir. Kaygı ve iletişim becerileriyle sosyo demografik değişkenler arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. İletişim becerileri alt boyutlarından duygusal, davranışsal ve bilişsel puan ortalamaları yaş değişkenine göre incelendiğinde 20 yaş ve altındakiler ile 21-25 yaş aralığında olanların ortalamaları diğer yaş gruplarından yüksek tespit edilmiştir. Doğum sırasına göre elde edilen bulgularda 4. çocuk ve üzeri olan kişilerin iletişim becerilerinin alt boyutlarından bilişsel ve davranışsal puan ortalamaları tek çocuk, 2. ve 3. çocuk olan kişilerden yüksek tespit edilmiştir. Araştırmada lisans seviyesinde olanların iletişim becerileri puan ortalamalarının, lisansüstündekilerin puan ortalamalarından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Lisans ve lisansüstü öğrenci sayıları homojen olmadığından bu sonucun daha geniş ve homojen bir örneklem üzerinde çalışılması daha doğru olacaktır. Communication skills are the features which enables individuals to communicate with others easier. Personal communication skills and individuals' anxiety states may affect the psychological conditions of them. Therefore, researching the anxiety which took place during personal communication and introducing the personal and communicational factors which affect anxiety is important.In this study, Personal Information Form, Spielberger State Anxiety Inventory and Communication Skills Inventory are applied to the selected 200 people from Üsküdar University. The results are evaluated on SPSS 22. As a conclusion, it is obtained that, anxiety and communication skills are significantly differ in accordance with socio-demographic variables. When the emotional, behavioral and cognitive point averages from the communication skills subscales were examined according to the age variable, the average of those aged below 20 and the age range between 21 and 25 were found to be higher than the other age groups. Cognitive and behavioral mean scores of the communication skills of the 4th child and the ones who are over were found to be higher than those of the single child and the 2nd and 3rd child in the findings obtained according to the order of birth. In the survey, it is found that the average scores of communication ability of those who are undergraduate level are more than those of the ones with a graduate level. Since the numbers of undergraduate and graduate students are not homogeneous, it would be correct to study this result with a broader and homogeneous example.
Collections