Öğrencilerin sınav kaygısı ile sosyal kaygı ve mükemmeliyetçilikleri arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar yaşamlarında birçok kere kaygı duygusunu yaşarlar. Kaygı insan yaşamında son derece önemli bir rol oynamaktadır. Bu kaygılar çeşitlilik göstermekle birlikte kaygı pek çok türü söz konusudur. Kaygıyı en fazla yaşayanların başında öğrenciler gelmektedir. Öğrencilerin yaşadıkları kaygılar arasında en önemlileri hiç kuşkusuz sınav kaygısı ve sosyal kaygıdır. Kaygıyla ilişkili olan pek çok faktör söz konusu olup bunlardan birisi de mükemmeliyetçiliktir. Öğrencilerin sınav kaygısı ile sosyal kaygı ve mükemmeliyetçilikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmaya yaşları 11-13 arasında değişen, ilköğretim ikinci kademesinde okuyan 108'i erkek (%59.7), 73'ü kız (%40.3) olmak üzere toplam 181 öğrenci (108 erkek, 73 kız) dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket ana hatlarıyla 4 bölümden meydana gelmekte olup birinci bölümde öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik kişisel bilgi formu, ikinci bölümde `çocuk ve ergen mükemmeliyetçilik ölçeği`, üçüncü bölümde `ergenler için sosyal kaygı ölçeği` ve dördüncü bölümde de `çocuklarda sınav kaygısı ölçeği` yer almaktadır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) Paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde öğrencilerin olumsuz değerlendirme korkusu (ODK), genel durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma (G-SKHD) düzeylerinin düşük, yeni durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma (Y-SKHD) düzeylerinin orta düzeyde olduğu, kendine yönelik mükemmeliyetçilik düzeyinin sosyal kaynaklı mükemmeliyetçilik düzeyinden düşük olduğu, sınav kaygısının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde sınav kaygısı, sosyal kaygı ve mükemmeliyetçilik arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. People have been anxious at least once in their lives. Anxiety plays an extremely important role in human life and many anxiety types are mentioned. Students are among the most worried. Of course the most important concerns among the students are the test anxiety and social anxiety. There are many factors related to anxiety, and one of them is perfectionism. A total of 181 students (aged 11-13), 108 male (59.7%) and 73 female (40.3%) who were in the second grade of elementary school and whose ages ranged from 11 to 13 were selected for the purpose of determining the relationships between the test anxiety and social anxiety and perfectionism male, 73 girls) were included. Survey method was used as data collection tool. The questionnaire consists of four parts. The first part is a personal information form for determining the demographic characteristics of the students, the second part is the child and adolescent perfectionism scale, the third part is the social anxiety scale for adolescents and the fourth part is the test anxiety scale for children. The data from the questionnaires were analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) package program. As a result of the statistical analyzes, it was found that the level of self-directed perfectionism was lower than that of the students with low level of social avoidance and discomfort (G-SCD) lower than perfectionism level, and test anxiety was moderate. As a result of the statistical analyzes, it was found that there was a positive and significant relationship between test anxiety, social anxiety and perfectionism.
Collections