Yükseköğretimde akademik ve idari personelin kurumsal iletişim uygulamalarına bakış açısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal iletişim, kurumların stratejik hedefleri doğrultusunda çeşitli amaçlara hizmet eden kurum içi ve dışı mesajların geliştirilmesi, mesajların temel hedef kitlelere iletilmesi ve tüm iletişim süreçlerinin bütünleşik bir yaklaşımla yönetilmesini kapsayan bir yönetim fonksiyonudur. Türkiye'de yükseköğretim kurumları, bilgi ve teknolojiyi üreten, araştıran, bilgi ve teknolojiyi yayan eğitim-öğretim kurumları olarak hedef kitleleri ile karşılıklı iyi niyet anlayış ve güvene dayalı ilişkiler yaratmayı ve sürdürmeyi hedeflemektedirler. Hem iç hem de dış paydaşlara yönelik çalışmalar; etkinlik, organizasyon ve motivasyona yönelik faaliyetlerle kurumsal iletişim birimleri, yükseköğretim kurumlarını farklılaştırmaktadır. Kurumsal iletişim uygulamalarının bu anlamda yükseköğretim kurumlarına önemli bir rekabetçi avantaj kazandıracağı aşikâr görünmektedir. Yükseköğretim kurumlarının önemli iç paydaşları olan akademik ve idari personellerine yönelik yapılan kurum içi iletişim faaliyetleri ise kurumsal iletişim uygulamalarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu çalışma yükseköğretimde akademik ve idari personelin kurumsal iletişim uygulamalarına bakış açılarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Devlet-vakıf yükseköğretim kurumları ile akademik ve idari personelin görüşleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya koyulmuştur. Devlet ve vakıf yükseköğretim kurumları arasında bazı kurum dışı uygulamaların algılanışlarında bir farklılık saptanmış, bunun dışında anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Anahtar Kelimeler: iletişim, kurumsal iletişim, yükseköğretim. Corporate communication is a managerial function that involves developing internal and external messages serving for institutions' strategic targets, communicating these messages to the target groups and managing all communication processes with a holistic approach. Higher education institutions in Turkey as institutions that produce, investigate and provide information and technology, aim to start and maintain relationship with their target groups based on mutual positive intent and trust. Through activities and practices that they carry out both for internal and external stakeholders, corporate communication departments contribute to higher education institutions on advancing on the way of differentiating themselves. Therefore, it seems obvious that corporate communication practices are essential for higher education institutions to have competitive advantage. Institutional communication practices intended for academic and administrative staff that are important shareholders for higher educational institutions, form an important part of corporate communication activities. This research aims to investigate the opinions of academic and administrative staff of higher education institutions regarding the corporate communication activities in their institution. Findings of the research manifests the differences or communalities between governmental and private institutions' staff besides the academic and administrative staff's opinions on corporate communication practices. Findings also indicate that evaluations on external practices of corporate communication departments differ for governmental and private higher education institution staff whereas there are no meaningful differences between the other variables. Keywords: communication, corporate communication, higher education
Collections