Türkiye`de öğrenim gören geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin uyum problemlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, ortaöğretim kademesinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin uyum problemlerini belirlemek ve bu problemleri çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde Suriyeli öğrencilerin yoğun olduğu 6 ortaöğretim kurumundaki 326 Suriyeli öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen uyum problemleri anketi uygulanmıştır. Öğrencilerin uyum sorunlarının belirlenmesi için uygulanan anket maddeleri betimsel olarak (frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma); demografik değişkenler arasındaki ilişkiler ise ki-kare testi incelenmiştir. Sonuçlar; literatür taraması yoluyla ve elde edilen bulgular doğrultusunda yorumlanmış olup çalışmada genel olarak Suriyeli öğrencilerin Türkçeyi konuşma ve anlama becerilerinin yeterli olmadığı, akademik başarılarının düşük olduğu, okullarda Suriyeli öğrencilere yönelik uyum faaliyetlerinin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda; uyum çalışmaları başta dil olmak üzere sosyal ve kültürel eğitimler ile desteklenmeli, okula uyumun önündeki dil engelinin kaldırılması için etkili ve planlı bir Türkçe öğretim stratejisi izlenmeli, Suriyeli öğrencilerin okula devamı teşvik edilmelidir. The main objective of this study is to identify adaptation problems of Syrian students studying at secondary education level and and to examine these problems in terms of various variables. In this study, general survey method was used from quantitative research methods. In the study, adaptation problems questionnaire developed by the researcher were applied to 326 Syrian students in 6 secondary schools in Ankara province in the 2017-2018 academic year. The questionnaire applied for the determination of adaptation problems of the students were examined descriptively (frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation); the relationships between demographic variables were examined by chi-square test. The results were interpreted by literature review and according to the findings. In the study, it was found that Syrian students are not sufficient to speak and understand Turkish, academic success is low, and adaptation activities for Syrian students in schools are insufficient. According to the findings of the research; adaptation works should be supported by particularly language, social and cultural education, an effective and planned Turkish language teaching strategy should be followed to remove the language barrier in front of the adaptaion to school, Syrian students should be encouraged to attend school.
Collections