Show simple item record

dc.contributor.advisorYanıklar, Cengiz
dc.contributor.authorÖzkesemen, Akife
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:51Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:51Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374146
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıfta öğrenim görmekte olan okul öncesi eğitimi alan ve almayan öğrencilerin akademik başarılarını yeni ilköğretim birinci sınıf müfredat programına göre değerlendirmek ve elde edilen sonuçlara göre öneriler geliştirmektir. Araştırmanın evreni, 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında Kars Merkezde bulunan ilköğretim birinci sınıfını okutan öğretmenlerden oluşmaktadır.Araştırmanın verileri; alt problemlere, ilgili kaynaklara dayanarak geliştirilmiş olan karşılaştırmalı bir ölçeğin uygulanmasından elde edilmiştir.Araştırma bulguları okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin akademik başarıları arasında fark olduğunu, okul öncesi eğitimin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study, in terms of the new curriculum, to assess academic success of first year primary school students by making a comparison between those who have taken preschool education and those who have not, and according to the findings, to propose some suggestions.The sample of this research consists of teachers who were teaching first year primary school students in 2006-2007 educational year in Kars city center.The data for this research were collected from an application of a comparative scala which was developed on the basis of hypotheses and relevant literature.The findings of this research show that there are significant differences in academic success of students between those who have taken preschool education and those who have not, and also indicate that preschool education has positive effects on academic success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim alan ve almayan 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yeni müfredat programına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeIn terms of the new curriculum an assesstment of the academic success of the first grade students who had preschool education and who had not.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid305648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229150
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess