Okul öncesi eğitim alan ve almayan 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yeni müfredat programına göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yanıklar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Özkesemen, Akife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:51Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374146 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıfta öğrenim görmekte olan okul öncesi eğitimi alan ve almayan öğrencilerin akademik başarılarını yeni ilköğretim birinci sınıf müfredat programına göre değerlendirmek ve elde edilen sonuçlara göre öneriler geliştirmektir. Araştırmanın evreni, 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında Kars Merkezde bulunan ilköğretim birinci sınıfını okutan öğretmenlerden oluşmaktadır.Araştırmanın verileri; alt problemlere, ilgili kaynaklara dayanarak geliştirilmiş olan karşılaştırmalı bir ölçeğin uygulanmasından elde edilmiştir.Araştırma bulguları okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin akademik başarıları arasında fark olduğunu, okul öncesi eğitimin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study, in terms of the new curriculum, to assess academic success of first year primary school students by making a comparison between those who have taken preschool education and those who have not, and according to the findings, to propose some suggestions.The sample of this research consists of teachers who were teaching first year primary school students in 2006-2007 educational year in Kars city center.The data for this research were collected from an application of a comparative scala which was developed on the basis of hypotheses and relevant literature.The findings of this research show that there are significant differences in academic success of students between those who have taken preschool education and those who have not, and also indicate that preschool education has positive effects on academic success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim alan ve almayan 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yeni müfredat programına göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | In terms of the new curriculum an assesstment of the academic success of the first grade students who had preschool education and who had not. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 305648 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229150 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |