Show simple item record

dc.contributor.advisorTopaloğlu, Melih
dc.contributor.authorSökmen, Alev
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:21Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373575
dc.description.abstractÖZET Günümüzde işletmeler, yoğun rekabet koşullan altında hızla artan değişime ayak uydurabilmek, varlıklarını sürdürebilmek ve bir adım daha öne çıkabilmek için yeni yönetim tekniklerini uygulamaya başlamışlardır. İşletmeler, bu değişimlere zorunlu uyum süreçleri sırasında performans ve buna bağlı olarak da kârlılık düşüklüğü ile karşılaşmamak ya da bu olumsuzlukları minimum seviyede tutmak için eğitim programlarına daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Organizasyonlar tarafından uygulanan eğitimin temel amacı; işgörenlerin iş tatminini, iş başarısını yükseltmek, buna bağlı olarak ta tüm organizasyonun performansını ve kârlılığını artırmaktır. İşletmelerde performansın dolayısıyla da kârlılığın yükseltilmesinde pek çok yöntem kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de, işletmeler tarafından yeni işgörenlerin veya herhangi bir nedenle bölüm değiştiren işgörenlerin uyum süreçlerim kolaylaştırmak amacıyla uygulanmaya başlanan İşe Alıştırma Eğitimi'dır. İlk iş gününden itibaren çalışacağı işletmenin bir parçası olduğu duygusunu kazanan, yeni işine ve işyerine kolay bir uyum süreci yaşayan işgörenlerin iş performanslarının da yüksek olacağı düşünülmektedir. Bu bilgiler ışığında çalışmada, hizmet sektörü içinde yer alan hastanelerde yüksek temas düzeyinde sekreterlik görevini yürüten işgörenlere uygulanmış olan işe alıştırma eğitimi ile işgören performansı arasındaki ilişkinin varlığının ampirik olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç dorultusunda iki farklı işletmede çalışan toplam 110 işgören üzerinde îşe Alıştırma Eğitimi Anketi uygulanmıştır. Uygulanan anket, ilgili literatür taraması yapılarak oluşturulmuş olup anlamlı sonuçlar çıkarabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek amacıyla ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik boyuttan da dikkate alınmıştır. Diğer taraftan, işe alıştırma eğitimi ile işgören performansı arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için, Pearson korelasyonuna başvurulmuş ve temel iki değişken arasında 0,01 anlamlılık düzeyinde sosyal bilimler alanında yüksek kabul edilebilecek 0,65 'lik bir korelasyon değerine ulaşılmıştır. Bu da, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerdeki işgörenlere uygulanan İşe Alıştırma Eğitimi çalışmalarının, iş performanslarını yükseltebileceğine işaret etmektedir. İki farklı işletmede çalışan işgörenler arasında anlamlı farklılıklar çıkması, işgörenlerin sosyal beğenirlik doğrultusunda anketleri cevaplandırmış olabilecekleri kuşkusunu da beraberinde getirmektedir.. Anahtar Kelimeler: Büro Yönetimi, İşe Alıştırma Eğitimi, İşgören Performansı
dc.description.abstractIll ABSTRACT Nowadays, organizations have started to practise contemporary management methods in order to be able to keep abreast of new changes and survive in the competitive markets. Organizations now pay utmost attention to training programs so as not to have low levels of employee performance and profitability. The objectives of these training programs are to enhance employee satisfaction and increase organizational performance and profitability. There are a number of methods to increase performance and profitability. One of these methods is Orientation Training, which aims to make the issue of adaptability easy for newcomers and existing employees who have switched to other departments in their organizations. Those employees are assumed to have feelings of belongingness, easy adaptability, and high levels of performance in their organizations. In light of this information, the purpose of this study is to empirically examine the relationship between orientation training and employee performance in a high contact service environment, using data from employees holding secretarial positions in hospitals. Orientation Training survey instrument was conducted with 110 employees, using a multi- firm approach. The survey instrument was designed through a careful examination of the existing findings. After having support for the psychometric properties of the scale, the correlation results indicate that there is a strong relationship (0,65) between orientation training and employee performance. In this study, the results and managerial implications are also discussed. Keyvyorcjs: Bureau Management, Orientation Training, and Employee Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBüro yönetiminde işe alıştırma (oryantasyon) eğitiminin önemi ve işgören performansına etiksi: Ankara`da bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBüro Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOffice management
dc.subject.ytmOrientation
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid141212
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133702
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess