1994 yılı ilköğretim kurumları müzik dersi öğretim programına göre hazırlanan ilköğretim lll. devre (6., 7., 8. sınıf) müzik ders kitaplarında yer alan halk türkülerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Müzik eğitiminde kullanılacak halk ezgilerinin eğitsel nitelikte olması,çağdaş eğitim anlayışı bakımından büyük önem taşır. Çünkü çocukların kendi melodilerine duydukları ilgi ve sevgi elbette ki yabancı ezgilere olan ilgiden daha güçlü ve doğaldır. Bu nedenle halk müziği ezgileri müzik eğitiminde çok önemli bir role sahiptir. Müzik ders kitaplarında yer alan halk türkülerinin ait olduğu öğretim programına uygunluğu, incelenmesi gereken bir durum olarak karşımıza çıkar. Bu amaçla yapılmış olan bu araştırmada 1994 İlköğretim Kurumlan Müzik Dersi Öğretim Programına göre hazırlanan III. devre (6., 7., 8. sınıf) müzik ders kitaplarında yer alan halk türküleri ölçü sayısı- uzunluk, ayak, karar sesi, konu, ses genişliği ve usul bakımından incelenerek III. devre (6., 7., 8. sınıf) okul müzik eğitimine uygunluk düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada İlköğretim III. devre (6., 7., 8. sınıf) müzik ders kitaplarında yer alan toplam 119 türkünün tamamının ölçü sayısı- uzunluk, ayak, karar sesi, konu, ses genişliği ve usul bakımından taşıdığı özellikler incelenerek frekans tabloları oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda bu türkülerin müfredatta belirtilen amaçlara uygunluğu ve elde edilen sonuçlara göre kitaplarda yer alan türkülerin müzik eğitimine uygunluğu üzerine sonuç ve öneriler kısmı oluşturularak araştırma tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Halk Müziği 11 ABSTRACT The educative quality of the folk music to be used in the music education is very important in terms of the contemporary education understanding of education. It is due to the feet that the interest and love showed by the students to their own melodies is higher and more natural than the interest they show to the foreign melodies. For this reason the melodies of folk music has an important role in the music education. Conformity of the folk music songs to the education programs of the concerned year should be examined. In the study performed for this purpose, the folk music songs in the 3rd period (6*, 7th, 8th stages) music course books that were prepared in line with the 1994 Education Program for the Music Courses in the Basic Schools were examined in terms of number of the measures, length, rhythmes, mod, subject, width of the sound and manner. By this way the level of their conformity with the 3rd period (6th, 7th, 8th stages) music education was examined. In the study all of the 119 folk songs taken from the music books of the 3rd period (6*, 7* 8* stages) were examined in terms of measures, length, rhythmes, mod, subject, width of the sound and manner and the tables showing their frequency tables were formed. As a conclusion, the study was completed following the formation of a part including results and recommendation pertaining to the conformity of the folk songs in these books with the concerned objectives set out in the curriculum and their conformity with the music education. Key Words: Basic Schools, Folk Music
Collections