Dört yıllık turizm eğitimi veren yüksekokulların eğitim ve öğretim programlarının sektör beklentileri doğrultusunda değerlendirilmesi ve yeni bir ders programı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Özellikle az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde turizm, sosyo ekonomik yapılaşmaların iyileştirilmesi bakımından önemli rol oynayabilecek güçlü bir araçtır. Ancak bu güçlü aracın nitelikleri iyi anlaşılmalıdır. Bu araç, iyi bir turizm eğitimi almamış veya bu konuda birikimi olmayanlar tarafından yanlış kullanıldığı, takdirde yarardan çok tahrifatlara yol açabilecektir. Az gelişmiş ülkelerin tüketicilerinin gereksinimlerini karşılayacak nitelikte kaliteli mal üretiminde karşılaştıkları güçlükler arasında, iyi eğitim almış kalifiye iş gücü istihdam edebilme problemi önemli boyutlara ulaşmaktadır. Söz konusu olumsuzluklardan kurtulabilmenin en etkin çarelerinden, birisi turizm sektörünün üst yönetim kademelerinde yer alacak veya ülke turizm politikalarının belirlenmesinde söz sahibi olacak insanların etkin, verimli ve çağdaş bir eğitim süzgecinden geçirilmelidir. Ayrıca sektörde hızlı gelişme, iş gücü alanında işveren, çalışan elemanların niteliği yönünden eğitim kurumları ve bireyler arasındaki ilişkilerin yörüngesini değiştirmiş ve sektörün iş gücünden beklentilerini artırmıştır. Belirtilen tüm bu sorun ve farklılaşmalardan hareketle; 4 yıllık turizm eğitimi veren yüksek okulların ders programları incelenmiş ve sektörün beklentileri yönünde yeni bir ders programı önerilmiştir. Söz konusu önerilen ders programı hazırlanırken alan araştırması yöntemi ile elde edilen 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerinin görüşlerinden yararlanılmıştır. II ABSTRACT Especially, in under developed and developing countiries tourism is a strong mean which can play an important role in improving social-economic structures. However, the qualifications of this strong mean should be understood well. If this mean is misused by the people who haven't been educated well in the field of tourism, or who don't have enough accumulation in this subject, it may cause harm more than benefit. Amongst the difficulties which under developed countries face in producing well-qualified goods to meet the needs of consumers, the most important one is the problem of employing work force who has had a good education. One of the most effective ways of being able to get rid of these negativities might be the filtering people who will be top managers or who will be authorities in determining the politics of tourism productively and contemporarily. Moreover, rapid development in the sector has changed the orbit of the relationship between educational institutions and individuals and has increased the expectations from the work force. By taking these problems and differences into consideration, curriculum of faculties which provide education in the field of tourism has been examined and a new curriculum has been suggested according to the expectations of the sector. While preparing this curriculum, opinions of managers of four-star and five-star hotels have been made use of.
Collections