Sosyal medya kullanımının okul yönetim başarısına etkisi: Keçiören ilçesi temel eğitim kurumları `Whatsapp` araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesi ile beraber insanların iletişim yöntemleri değişmiş, yeni iletişim türleri okullarda yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle whatsapp uygulaması son yıllarda sağladığı avantajlardan dolayı okullarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Whatsapp uygulaması, okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler arasında grup kurarak iletişim sağlamak amacıyla gittikçe yaygınlaşmıştır. Whatsapp uygulaması, okullarda sağladığı avantajlar kadar dezavantajları da içermektedir. Bu noktada whatsapp uygulamasının okul yönetim süreçlerine etkilerinin ortaya çıkarılması araştırmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Bu araştırmada whatsapp uygulamasının okul yönetimi sürecine olan etkilerini ortaya çıkarmak için okul yöneticileri ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Alan araştırması olarak bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada whatsapp uygulamalarının okul yönetim sürecine etkilerini belirlemek için araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü oluşturulmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme protokolü ile Ankara ili Keçiören ilçesinde temel eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 22 okul yöneticisi ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler ses kaydına alınmıştır. Ses kayıtlarının analizlerinin yapılmasında nitel analiz türlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ses kayıtları iki kez dinlenerek ses kayıtlarının tamamı birebir transkript edilmiş ve yazılı formata dönüştürülmüştür. Katılımcıların sorulara verdiği cevaplar üzerinde kodlama yapılmış, bulgular tablolara dönüştürülerek araştırmada sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre okullarda kurulan whatsapp gruplarının hızlı iletişim, bilgi paylaşımı, resmi duyurular, sorunların çözülmesi gibi sebeplerden dolayı kullanıldığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin görüşlerine göre veli ve öğrenci whatsapp gruplarının okul yönetimi sürecine etkisi olarak avantajdan daha çok dezavantaj getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin bazıları veli ve öğrenci whatsapp gruplarının herhangi bir avantajının olmadığını, bu gruplarda yaşanan sorunların okul yönetimine taşındığını ve çözümün yine okul yönetiminden beklendiğini ifade etmiştir. Veli ve öğrenci whatsapp gruplarında yaşanan sorun ve tartışmaların okul yönetimi sürecine genel manada olumsuzluklar getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin çoğunun görüşüne göre öğretmen ve velilerin whatsapp gruplarından yasal olarak sorumlu ve yükümlü olmaları halinde katılım ve paylaşımın aynı derecede gerçekleşmeyeceği, sorunların azalacağı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, iletişim, sosyal medya, whatsapp With the development of technology, people's communication methods have changed and new types of communication have been widely used in schools. Whatsapp application has been widely used in schools due to its advantages in recent years. The Whatsapp app has become more and more widespread in order to establish communication between school administrators, teachers, parents and students. Whatsapp application includes the disadvantages as well as the advantages it provides in schools. At this point, revealing the effects of whatsapp application on school management processes constitutes the problematic of the research. In this research, interviews were conducted with school administrators to reveal the effects of whatsapp application on the school management process. Qualitative research method was used in this research as field research. In order to determine the effects of whatsapp applications on school management process, a semi-structured interview protocol was developed by the researcher. With the semi-structured interview protocol, 22 school administrators working in basic education institutions were interviewed in Keçiören district of Ankara. The interviews were recorded. Content analysis method, one of the qualitative analysis types, was used in the analysis of voice recordings. The audio recordings were listened to twice and all of the audio recordings were transcribed one-to-one and converted into written format. The answers of the participants were coded and the findings were translated into tables and presented in the research. According to the results of the study, whatsapp groups established in schools were used for reasons such as rapid communication, information sharing, official announcements, and solving problems. According to the opinions of the school administrators, it was concluded that parent and student whatsapp groups bring more disadvantage than the advantage as the effect on school management process. Some of the school administrators stated that parents and students whatsapp groups did not have any advantages, problems in these groups were transferred to the school administration and the solution was expected from the school administration. It was concluded that the problems and discussions in the parent and student whatsapp groups brought negative effects on the school management process in general. In the opinion of most of the school administrators, it was concluded that if teachers and parents were legally responsible and obliged for whatsapp groups, participation and sharing would not be equal and problems would decrease.Keywords: Education, communication, social media, whatsapp
Collections