Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraosmanoğlu, Nezaket Defne
dc.contributor.authorUlu, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T08:52:25Z
dc.date.available2020-12-29T08:52:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372960
dc.description.abstractULU, EMİNE. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARININ ÇALIŞANLARDA ÖRGÜTE BAĞLILIKLARINA VE MOTİVASYONUNA ETKİSİ: İSTANBUL İLİ SİGORTACILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ, YÜKSEK LİSANS TEZİ, İstanbul, 2019. Son yıllarda firmalar maddi kazançlarının yanı sıra manevi anlamda da değer yaratacak birçok faaliyette bulunmaya başlamışlardır. Artan rekabet ortamına ayak uydurmaya çalışan kurumlar, gelişen teknoloji ve iletişim ağları ile göz önünde olmak istemektedirler. Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları ise bu düzene ayak uydurabilecek ve kurum itibarını olumlu anlamda etkileyen faaliyetlerdir. İstanbul ilinde farklı sigorta şirketlerinde çalışanlarla gerçekleştirilen bu araştırmada, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin çalışan motivasyonu ve memnuniyetinin, örgütsel bağlılığa etkisi ve çalışanların kuruma karşı güçlü aidat hissiyatına etkisinin olup olmadığı değerlendirilmiştir. Sigorta sektöründe çalışan bireylerle mülakat yöntemi ile toplamda on soruluk bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Mülakat yorumlarını desteklemek için ise otuz soruluk anket yönteminden de yararlanılmıştır. Sonuçlara göre ise, kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki faaliyetlerin, çalışanların örgüte olan bağlılığına doğrudan etki ettiği, bireylerin çalıştıkları ortamda kendilerini mutlu ve huzurlu hissederek motivasyonlarını arttıran çalışmalar olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Sözcükler : kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, örgütsel bağlılık, çalışan motivasyonu, çalışan memnuniyeti
dc.description.abstractULU, EMİNE. THE EFFECT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ACTIVITIES TO THE ORGANISATIONAL LOYALTY AND THE MOTIVATION OF THE EMPLOYEES: A SAMPLE FROM THE INSURANCE SECTOR LOCATED IN THE PROVINCE OF İSTANBUL,MASTER'S THESIS, Istanbul, 2019.In recent years, companies have started several operations that will add moral values as well as the financial gain. Companies trying to cope with the competitive environment, desire to viihow themselves through the help of developed technology and communication networks. Corporate social responsibility operations are suitable for keeping in pace with this ordinance and they positively affect the prestige of the company. It has been evaluated in this study, which was carried out with employees from different insurance companies in Istanbul, that if the corporate social responsibility, employees' motivation and satisfaction affect the organizational commitment, which is the employees' sense of belonging to the company. A study having 10 questions in total has been performed on the employees from the insurance sector with the method of interviewing. To support the answers of the interview, a survey method was also used. According to the results, it was understood that the operations includedin corporate social responsibility affect directly the commitment of the employee to the organization, and these are motivation-increasing operations that please the employees and makes them feel peaceful in their working environment.Keywords : corporate social responibility, organizational commitment, motivation of employee, employee satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının çalışanlarda örgüte bağlılıklarına ve motivasyonuna etkisi : İstanbul ili sigortacılık sektörü örneği
dc.title.alternativeKurumsal sosyal sorumluluk çalişmalarinin çalişanlarda örgüte bağliliklarina ve motivasyonuna etkisi : Istanbul i̇li sigortacilik sektörü örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313657
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602306
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess