Show simple item record

dc.contributor.advisorGömleksiz, Müfit
dc.contributor.authorÖner, Serdal
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:11Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366008
dc.description.abstractÖZET İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KUBAŞIK ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ Serdal ÖNER Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Danışman: Doç. Dr. Müfit Gömleksiz Nisan, 1999, 78 sayfa Bu deneysel araştırmanın amacı, beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinin `Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?` ve `Türk Dünyasına Toplu Bakış` ünitelerinin kazandırılmasında, kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik başarı ve eleştirel düşünme tutumlarına ilişkin anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma, 1997-1998 eğitim yılının ikinci yarıyılında Adana ili Seyhan ilçesi İsmet İnönü İlköğretim Okulu'nda okuyan toplam 108 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Ölçme araçları olarak kullanılan `Başarı Testi` ve `Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği` her iki gruba da öntest ve sontest olarak verilmiştir. Uygulama toplam dört hafta sürmüştür. İstatistiksel işlemler olarak, bağımsız gruplar t- testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları akademik başarı açısından, kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel tüm sınıf öğretiminin yapıldığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Deney ve kontrol grupları, alt bölümler, eleştirel düşünme tutum puanları açısından anlamlı farklar bulunmamıştır. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Kubaşık Öğrenme, Eleştirel Düşünme, Akademik Başarı, İlköğretim, İşbirlikli Öğrenme, Birleştirme.
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING METHOD ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND CRITICAL THINKING ATTITUDES OF THE FIFTH GRADE STUDENTS IN SOCIAL STUDIES COURSE Serdal ÖNER Master Thesis, Department of Educational Sciences Supervisor: Doç. Dr. Müfit Gömleksiz April, 1999, 78 pages The aim of this experimental research is to try out the difference, -in the way of achievement and critical thinking attitudes-, between the experiment group which is practised traditional methods in teaching the units ` How Did We Have Independence ` and `A Genaral View to Turkish World ` of Social Studies course. This researc is practised on 108 fifth grade students of ismet inönü Primary School in Seyhan, Adana in the second term of 1997-1998 education year. In this research, an experiment group and also a control group are formed. `The Achievement Test` and ` Critical Thinking Appraisal`, which are used as appraisal materials, are given as continued for four weeks, unpaired group t-test is used statistical processes. The research findings, in the way of academic success, show that, the experiment group which is practised cooperative learning method is more affective than the control group which is practised traditional teaching method. Significant differences were not obtained in all subtest of the Critical Thinking Attitudes Scale. Keywords: Social Studies, Critical Thinking, Achievement, Cooperative Learning, Jigsaw, Primary School.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde kubaşık öğrenme yönteminin eleştirel düşünme ve akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning method on academic achievement and critical thinking attitudes of fifth grade students in social studies course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.identifier.yokid89480
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89480
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess