Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Türkay
dc.contributor.authorGörgün, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:11Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366004
dc.description.abstractÖZET PEDAGOJİK DERSLERİN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNCE SİSTEMLERİNE ETKİSİ Ayşe GÖRGÜN Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Türkay BULUT Ekim 1999, 161 sayfa Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının etkili öğretme açısından kişisel teorilerinde olan değişimi incelemektir. Özellikle, araştırmaya katılan kişilerin kişisel teorilerinin içerik ve yapıları, ben ve ideal ben kavramlarındaki değişimler incelenmiştir. Bu çalışmada, öğretmeyi öğrenmenin öğrencilerin kişisel teorilerindeki değişimi içeren karmaşık bir süreç olarak görüldüğü konstraktif teori benimsenmiştir. Veriler Çukurova Üniversitesinde öğretmenlik eğitimi alan 15 öğrenciden Repertory Grid metodu kullanılarak toplanmıştır. Anahtar Kelimeler Kişisel Teoriler Öğrencilerin Düşünce Sistemlerindeki Değişim Ben/îdeal Ben
dc.description.abstractABSTRACT THE IMPACT OF PEDAGOGICAL COURSES ON STUDENT TEACHERS' THINKING Ayşe GÖRGÜN Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Türkay BULUT October 1999, 161 pages The purpose of the present study is to explore the nature of changes in student teachers' personal theories in terms of effectiveness in teaching. We particularly focus on the content and structure of personal theories of participants and changes in them and the changes in their perception of `self` and `ideal self`. Constructivist theory, in which learning to teach is viewed as a complex process of change in student teachers' personal theories, was adopted for the present study. Repertory Grid method was utilised to obtain data from the random sample (15 student teachers attending an ELT Department, Çukurova university). Key Words Personal Theories Change in Student Teachers' s Thinking Self/Ideal selfen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Impact of pedagogical courses on student teachers thinking
dc.title.alternativePedagojik derslerin öğrencilerin düşünce sistemleri üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmThought
dc.subject.ytmRepertory Grid Method
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid89481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89481
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess