Mesleki grup rehberliğinin lise birinci sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Akbaş, Turan | |
dc.contributor.author | Uskaner, Aygün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:33:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:33:04Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365957 | |
dc.description.abstract | ÖZET MESLEKİ GRUP REHBERLİĞİNİN LİSE BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİNE ETKİSİ Aygün USKANER Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim DAlı Danışman: Doç. Dr. Turan AKBAŞ Temmuz, 1999, 99 sayfa Bu araştırma, mesleki grup rehberliğinin lise birinci sınıl öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, kontrol gruplu on test - son test modele dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırma evrenini 1998-1999 öğretim yılında Adana Atatürk Lisesi I. sınırında öğrenim görmekte olan 203 öğrenci, örncklemi ise 203 öğrenci içinden seçilen mesleki olgunluk düzeyi düşük 18 deney grubunda 18 kontrol grubunda olmak üzere toplam 36 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubundaki öğrencilerle 6 hafta süreli haftada bir saat mesleki grup rehberliği yapılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ön test ve son test aşamalarında mesleki olgunluk düzeyleri Mesleki Olgunluk Ölçeği ile ölçülmüştür. Gençlerin kendilerinden beklenilen mesleki olgunluk düzeyine ulaşabilmeleri için bu grup rehberliğinde, kişilik tiplerini tanımaları, ilgilerinin farkına varmaları ve meslekleri tanımaları hedef alınmıştır. Mesleki grup rehberliği sonrasında deney ve kontrol gruplarının Meslek iOlgunluk Ölçeği'nden ön test ve son test uygulamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar, bağımlı gruplar ve farkların farkını gösteren t test uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu iiarasında 0.05 düzeyinde anlamlı farklar görülmüştür. Bu bulgu deney grubunduk i ön test - son test arasındaki anlamlı farkın uygulanan mesleki grup rehberliğinden ileri geldiğini kanıtlamaktadır.. Araştırma bulgularına göre, mesleki grup rehberliği yönteminin liselerde öğrencilerin mesleki olgunluk düzeylerini arttırmada etkili olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Mesleki Olgunluk, Mesleki Grup Rehberliği, Kişilik Tipleri, ilgiler. iu | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EFFECTS OF THE VOCATÎONAL GROUP GUİDANCE OVER THE VOCATIONAL MATURITY LEVEL OF HIGHSCHOOL FRESMEN Aygün USKANER M.A. Thesis, Department of Education Sciences Supervisor: Doç. Dr. Turan AKBAŞ July 1999, 99 pages This research has been done to search the effect of the Vocational Group Guidance over the level of Vocational Maturity of Highschool freshmen. This research is an experimental study which is based on Preliminary Test - Final Test model with Control Group. The research Population is composed of 203 freshmen from Adana Atatlirk Highschool in 1998 - 1999 school year. Te sample is composed of 36 freshmen who were chosen from the population, having low Vocational maturity level (IX freshmen in Experimental Group and 18 freshmen in Control Group). Vocational Group Guidance has been done with the freshmen in the Experimental Group for 6 weeks (1 hour weekly). The level of the vocational Maturity of the Experimental and Control Group students at Preliminary Test - Final Test phase was measured by Vocational Maturity Criterion. In order to made them achieve to the Vocational Maturity Level, which was expected that they could achieve to, it was aimed that they recognized Personality Types, noticed their in trests and know well the vocations. mTo determine whether or not there was a difference between the application of Preliminary Test and Final Test from the Vocational Maturity Criterion of Experimental and Control Group and the Post - Vocational Group Guidance, t-test was applied to the dipendent and indipendcnl groups, and the difference between the difference According to the results of this Analysis, between experimental and control groups was found meaningfull difference at the level 0.05. This finding proves that the meaningful difference between the Preliminary Test and Final Test of Experimental Group results from the applied Vocational Group Guidance. According to the findings of this research, the Method of Vocational Group Guidance is effective on rising the Vocational Maturity Level of Highschool students. Keywords: Vocational Maturity, Vocational Group Guidance, Personality Types, Interests. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki grup rehberliğinin lise birinci sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effects of the vocational group guidance over the vocational maturity level of high school fresmen | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Group guidance | |
dc.subject.ytm | Career maturity | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Vocational quidance | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 89596 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89596 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |