Birleştirilmiş kubaşık okuma ve yazma tekniğinin temel eğitim beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu ve dinlediğini anlamaya yönelik akademik başarıları ve Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Gömleksiz, Müfit | |
dc.contributor.author | Yaman, Banu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:32:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:32:57Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365909 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, temel eğitim beşinci sınıf Türkçe dersinin okuduğunu anlama ve dinlediğini anlama (bir okuyucudan, konuşmacıdan ya da bir yayın aracından) akademik başarılarının kazandırılmasında, birleştirilmiş, kubaşık okuma ve kompozisyon uygulandığı deney grubu ile tüm sınıf öğretimine dayalı geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik başarı ve Türkçe dersine ilişkin tutumlar açısından anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma, 1997- 1998 öğretim Yılının ikinci yarıyılında, Mersin ili sınırları içinde yer alan orta sosyo - ekonomik düzeydeki bir devlet ilköğretim okulunda okuyan beşinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama yapılacak olan okulun beşinci sınıfından iki derslikte okuyan toplam 81 öğrenci, deney ve kontrol gruplarını oluşturmuştur, ölçme araçları olarak kullanılan ve araştırmacı tarafından geliştirilip, geçerlilik güvenirlik çalışmaları yapılan `Okuduğunu Anlama Başarı Testi`, `Dinlediğini Anlama Başarı Testi` ve `Türkçe Dersine İlişkin Tutum ölçeği` her iki gruba da öntest, sontest olarak verilmiştir. Uygulama toplam dokuz hafta sürmüştür. Araştırmanın bulguları; akademik başarı açısından, birleştirilmiş kubaşık okuma ve kompozisyon tekniğinin (okuduğunu ve dinlediğini anlama açısından) tüm sınıf öğretimine göre, Tutum ölçeği açısından ise sadece bir alt ölçek hariç diğer üç alt ölçek açısından tekniğin etkili olduğu sonucunu vermiştir.Anahtar Sözcükler: Kubaşık öğrenme, Birleştirilmiş Kubaşık Okuma ve Kompozisyon, Türkçe öğretimi, Temel Eğitim, Akademik Başarı, Türkçe Dersine İlişkin Tutum, lşbirlikli öğrenme, öğretme Yöntemi, İlk öğretim. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this experimental research is to compare the effects of Cooperative Integreated Reading and Composition technique on the Turkish Languages achievement and attitudes toward Turkish Course at the 5 grade elementary education. The subjects of the study consisted of 8 1 5 grade students from an elemantary school in Mersin. The study lasted for 9 weeks. The units of sets reading comprehension, listening comprehension had been chosen and thougt to the experimental group by cooperative integreated reading and composition technique and to the control group by using whole class teacging technique. The measurement intruments used in the study were Turkish Languages achievement test and attitude scale toward Turkish Course. Both insturements had been used as pretest and posttest to the experimental and control groups. In conclusion, it had been found that there were significiant differences between achievement and on their attitudes (except for only one subscale) toward Turkish Course of the two groups. From this result, it can be said that the cooperative integreated reading and composition technique is more effective than the whole class teaching on Turkish Languages Achievement.Key Words: Cooperative Learning, Cooperative Integreated Reading and Composition, Turkish Learning, Elemantary Education, Academic Achievement, Relating to Attitude Turkish Course, Cooperative Learning, Teaching Methots, Primary School. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birleştirilmiş kubaşık okuma ve yazma tekniğinin temel eğitim beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu ve dinlediğini anlamaya yönelik akademik başarıları ve Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effectiveness of the cooperative integreated reading and composition technique on the Turkish course achievement and regarding to Turkish course at the 5 th grade elemantary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Listening-understanding | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Manuscripts | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.identifier.yokid | 89654 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89654 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |