dc.contributor.advisor | Çam, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Mercan, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:32:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:32:12Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365577 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında Ödül ve Disiplin Yönetmeliğine göre uygulanan cezaların, ceza alan öğrencinin kendisi, yönetici ve disiplin kurulu üyelerinin disiplin cezasının sonuçları ile ilgili yaşadıkları duygu ve düşüncelerinin neler olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma, 2000-2001 eğitim- öğretim yılında Adana Merkez Seyhan ve Yüreğir'de bulunan 22 lise ve dengi okuldaki 217 öğrenci, 64 disiplin kurulu üyesi ve 67 Yönetici üzerinde yürütülmüştür. Bilgiler, araştırmanın amaçlan doğrultusunda ve uzmanların denetimi ile hazırlanan öğrenciler için ayrı, yönetici ve disiplin kurulu üyeleri için ayn anket formu ile toplanmıştır. Ancak sorular paralel bir şekilde hazırlanmıştır. Ayrıca, okullardaki disiplin kurulları karar defterlerinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi aşamasında, önce her bir madde için öğrenci, yönetici ve disiplin kurulu üyelerinin verdikleri yanıtların frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Birden çok seçeneğin işaretlendiği maddelerde yüzde ve frekans hesaplamaları üç grup için ayn ayn yapılmıştır. Daha sonra bu yüzdeler sıralanmış ve Spearmans Sıra Farkları Korelasyonu tekniği ile grupların görüşleri arasında anlamlı bir tutarlılığın olup olmadığı incelenmiştir. Sonuçta, okullarda en çok kınama cezasının uygulandığı bulunmuştur. En çok cezayı genel lisede okuyan ve 3. sınıfta olan öğrencilerin aldığı, erkek öğrencilerin kız öğrencilerine göre daha fazla ceza uygulamaları ile karşı karşıya kaldığı, ceza alanların VIbüyük bir oranının orta sosyö-ekonomik düzeyden geldikleri ve basan durumlarının `orta` düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Disiplin cezalan daha çok, öğrencilerin arkadaştan ile kavga yapmalarından ötürü verilmektedir. Öğrenciler aldıktan cezalan haklı bulmazken, yönetici ve disiplin kurulu üyeleri verilen cezayı haklı bulmaktadırlar. Ceza ile yaşanan duygularla ilgili görüşlerde, grupların görüşleri arasında yüksek düzeyde bir tutarlılık vardır. En çok yaşanan duygular; pişmanlık, üzüntü ve öfke-kızgınlık duygulandır. Öğrenciler ceza almalannm nedenlerini, okullarda disiplin yönetmeliğinin yeterince açıklanmamasına bağlarlarken, yönetici ve disiplin kurulu üyeleri öğrencilerin edindikleri olumsuz arkadaş ortamına bağlamışlardır. Aynca, cezalann öğrencilerin davranışlannı yeniden gözden geçirmelerinde ve olumsuz davranışlannın farkına varmalarında etkili olduğu bulunmuştur. Disiplin cezası vermek yerine nelerin yapılabileceği ile ilgili görüşlerde, öğrencilerin görüşleri ile yönetici ve disiplin kurulu üyelerinin görüşleri arasında anlamlı bir tutarlılığa rastlanmamıştır. Ancak, her üç grup okul rehber öğretmeni(Psikolojik Danışman) ile işbirliğine gidilmesi gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir. Anahtar sözcükten Öğrenci, yönetici, disiplin kurulu üyesi, disiplin, ceza. vu | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is, to find out the emotional behavior results of the punished students who are in committee of discipline member's. This study, in the teaching period of 2000-2001 has been performed in 22 high schools between 217 students, 67 principal and 64 committee of discipline member's which are located in Adana's provinces namely Seyhan and Yüreğir. İn the line of research purposes the interwiew sheets have been prepared for students, as well as for the teachers and for the committee of discipline members. Later these interwiew sheets have been collected and evaluated. The questions in this interwiew forms are prepared in paralel format and also for preparation, the school's decisive resolution books are examined. In the period analysis of data, first of all for every question the answers of students, principals and the members of discipine comhtee are analysed to measure frequency and percentage of them. More than one alternative anwers which are given by those three group are evaluted separetely, percentage wise an the frequency point of wiew. Later the results are listed and eveluated according to Spearman Rank-Order Correlation and the wiews among three group are inspected whether they have any correlation between them. At the end, it has been found that which is the the most reproach punishment applied in high schools. viiiIt has been seen that in high school, the students who are in the third grade are the most subjected group to punishments. Especially the male student's percentage of punishment was found higher than die girls. The survey has been made among the students who are punished showed that, the punished ones had a living a standarts below normal and showed an average succes radio. The punishments, in general are given to students who are quarrel with then- friends all the time. Nevertheless while they don't exept the punishment, the principals and the members of the punishment comittee justified the punishments. About feelings coming after punishment, the groups stated their ideas and it was seen that there were not much difference in between. The most active feelings were regret, worry, confusion and anger-irritation. The methods of taken punishment reasons depend on disciplinary regulations which are not explained very well to the students phis the bad relations between friends. Punishments are playing active role in finding out student's wrong behaviors. Instead of giving punishment, can some other methods applied or not the question among the discipinary institution on of boards. The three group of active in the school principal agreed on that the best way to consult with guidance counselor (Psychological counselor). Key Words: students, school principal, commhee of discipline member, discipline, punishment. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okullarındaki disiplin cezaları uygulamalarının sonuçları ile ilgili görüşlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Investigations about results of discipline punishment in the high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Discipline punishment | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 108923 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107434 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |