Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, Özden
dc.contributor.authorKeşli, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:11Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365565
dc.description.abstractÖZET TÜRK ÇOCUKLARININ ANADİL EDİNİMİNDEKİ EDİMBİLİMSEL GELİŞMELERİ YEŞİM KEŞLİ Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Danışman: Prof. Dr. F. Özden EKMEKÇİ Haziran 2001, 99 Sayfa Bu çalışmanın amacı, 12-36 aylık Türk çocuklarının anneleriyle olan iletişimlerindeki gelişmeyi edimbilimsel açıdan inceleyerek anadil edimindeki yerini araştırmaktır. Çocukların anneleriyle hangi amaçla ve nasıl iletişim kurduklarım, iletişim kurmaktaki amaçlarım, iletişimin anlaşılabilirliğini ve çeşitliliğini araştırmak ana amaçlarımızdandır. Edimbilimsel gelişme Türkçe dil ediniminde şimdiye kadar pek fazla incelenmemiş bir konudur. Bu konuda en kapsamlı araştırma Snow ve beraberinde çalışan diğer araştırmacılar (1996) tarafından Harvard Üniversitesi'nde (A.B.D) başlatılmış ve halen sürdürülmektedir. Yapılan bu çalışmada, çocukların dil gelişimlerini tam olarak inceleyebilmek için sözdizimsel ve anlambilimsel gelişmelerin yanı sıra edimbilimsel gelişmenin de detaylı olarak incelenmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Yapılan üç-aşamah kodlama sonucunda, çocukların karşılıklı konu değişim düzeyinde özellikle o anda olan olay hakkında tartışma, var olan nesneler ile ilgili tartışma, ve dinleyicinin ilgisini çekme gibi karşılıklı konu değişim düzeylerini kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, bu düzeyler içerisinde iletişim amaçlı birçok söz eylem kullanıldığı gözlenilmiş olup, soru sorma, katılma, karşı çıkma, sebep belirtme gibi söz eylemler daha geç kullanılan söz eylemler arasında olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler 1. Edimbilimsel Gelişme 2. Söz eylem 3. Karşılıklı Konu Değişimi 4. Karşılıklı Konu Değişim-Söz Eylem Bileşimi 5. İletişim Amaçlı Atılım
dc.description.abstractABSTRACT PRAGMATIC DEVELOPMENT OF TURKISH CHILDREN IN LI ACQUISITION YEŞİM KEŞLİ Master of Arts, in the subject of ENGLISH LANGUAGE TEACHING Advisor: Prof. Dr. F. Özden EKMEKÇİ Haziran 2001, 99 Pages This study aims at describing the pragmatic development in LI acquisition of Turkish child. By such a study of children ageing between 12 and 36 months in interaction with their mothers, the purpose is to find out for what and how they communicate with their mothers and the variety and the intelligibility of their attempts as well as the repertoire of intents they express. Pragmatic development has not been studied in a detailed way in Turkish language acquisition so far. A wide research in this field has been done by Snow and others (1996). In this descriptive study, it is revealed that a complete picture of language development requires a description of pragmatic skills in addition to syntactic and lexical indices. Moreover, the three-level coding scheme revealed that the social-interactive interchanges engaged in by the children were negotiating immediate activity, discussing a joint focus of attention, and directing hearer's attention. Within these social interchanges, a small but widely shared set of communicative intents was expressed by the children; surprisingly, questions were late emerging communicative intents, as were agreeing, disagreeing, and giving reasons. Key words 1. Pragmatic Development 2. Speech Act 3. Interchange 4. Interchange-Speech Act Combination 5. Communicative Intenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titlePragmatic development of Turkish children in L1 acquisition
dc.title.alternativeTürk çocuklarının anadil edinimindeki edimbilimsel gelişmeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmLanguage acquisition
dc.subject.ytmPragmatics
dc.subject.ytmSpeech acts
dc.subject.ytmTurkish children
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid108919
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107435
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess