Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ali Paşa
dc.contributor.authorİşlek, Halit
dc.date.accessioned2020-12-29T08:26:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:26:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363337
dc.description.abstractAraştırmamızın amacı; üniversiteye yeni gelen öğrencilerin genel matematikkonularına ilişkin alt yapılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek, mevcut bilgiyapılarının bilgisayar eğitimi bölümünde başarılı olabilmelerini nasıletkilediğinin tespitini yapmaktır. Araştırma 2005?2006 öğretim yılıyla sınırlıdır.Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim FakültesiBilgisayar Eğitimi Bölümü Lisans birinci sınıf öğrencileri, örneklemi isebölümün birinci sınıf öğrencilerinden rasgele yolla seçilmiş öğrencileroluşturmaktadır. Örneklemimize iki anket çalışması ve bu anketlerle birliktematematiksel alt yapılarını ölçebileceğimizi düşündüğümüz Öğrenci SeçmeSınavı sorularından oluşan bir test uygulanmıştır. Test sonuçlarıdeğerlendirilerek, anket bilgileri ile birlikte bilgisayar ortamına aktarılmıştır.İstatistiki analiz yöntemleri SPSS programı kullanılarak uygulanmış, öncedenbelirlenen problemlerin çözümüne ulaşılmıştır.Buna göre; öğrencilerin cinsiyet farklılıklarının genel akademik başarılarıüzerinde istatistikî olarak anlamlı bir etkisi yoktur; bireylerin matematiksel altyapıları ve orta öğretimde mezun olunan lise türü Genel Matematik dersinialgılamada önemli bir etkendir. Ve buna bağlı olarak Genel Matematikdersindeki başarı seviyesinin de, birinci sınıf genel akademik başarı notortalamasını istatistikî olarak pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Başka birdeyişle matematiksel alt yapıları sağlam olan öğrencilerin bilgisayar eğitimibölümünde başarılı olma oranı da yüksek olmaktadır.Araştırmanın sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacıtarafından belirtilen önerilere yer verilmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to find out and learn the existing knowledgebackground of the first year students about the general mathematic who cameto the computer education department, and then investigate their existingknowledge levels and their success levels. The study is limited with 2005-2006years. The population of the study is composed by the first year undergraduatestudents from the department of computer education in the Industrial ArtsEducation Faculty. The sample is sellected randomly form these first yearstudents. For this purpose, two questionnaire and a test composed of the ÖSSquestions were given to the students to determine the mathematic levels of thestudents. The results of the questionnaire and the test were transferred to thecomputer environment and reached to the solutions of the problems.According to these findings; the gender difference of the students does not haveany affect on the students? academic achievement. The mathematicalbackground and the graduated high school type have an important effect on theperception of the General Mathematic course. Bound to this result the successlevel of the students effected the general achievement scoures in a positive way.In other words who has a strongest mathematical background has a strongestchance to be succesful in this department.At the end of the study, bound to the results of the study, some suggestions weregiven by the researcher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleBilgisayar eğitimi bölümü öğrencilerinin matematiksel alt yapılarının lisans eğitimleri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the mathematical knowledge background of the computer education students to their undergraduate education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer education
dc.identifier.yokid9007072
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid200832
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess