Adaptif web tabanlı arabuluculuk eğitim sistemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Adaptif eğitim sistemleri, eğitim süreci boyunca çeşitli öğretim sistemleri yaklaşımları kullanarak öğrencilerin tercih, bilgi düzeyi ve öğrenme stiline göre eğitim ortamı ve içerik sunmaktadır. Bu çalışmada, adaptif eğitim sistemlerinin geleneksel eğitim sistemleriyle karşılaştırması yapılarak Arabuluculuk Temel Eğitiminde yer alan hukuk ve iletişim konularının öğretilmesinde Adaptif Web Tabanlı Arabuluculuk Eğitim Sisteminin (A-MTS) kullanılmasının öğrenme başarısına etkilerinin ve eğitime faydasının belirlenmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen uygulamada, arabuluculuk temel eğitim konusu işlenmiş ve Arabuluculuk Temel Eğitiminden iki ders (hukuk ve iletişim) örnek olarak uygulanmıştır. A-MTS'i kullanan katılımcı ve uzmanların sistem hakkındaki görüşlerinin ve geliştirilen sistemin kullanıcıların öğrenme seviyelerine olan etkilerinin belirlenmesi amacıyla arabuluculuk eğitim yeterliliğine sahip adaylardan oluşan 40 kişilik kullanıcı deney grubu ile değerlendirme yapılmıştır. Nicel boyutta eğitim öncesi ön-test ve eğitim sonrası son-test başarı yüzdelerinin istatistiksel analizi yapılmıştır. Nitel boyutta ise deney grubu katılımcılarına eğitim öncesi beklenti ölçümü için ön bir anket uygulanmıştır. Eğitim sonrasında da, görüş ölçümü için son anket uygulanmıştır. Uzmanlar tarafından A-MTS ile geleneksel eğitim arasındaki farklılıklar, avantaj ve dezavantajlar karşılaştırılmış ve sistemin tasarımı ve işleyişine yönelik puanlama yapılmıştır. Uzman değerlendirmesi sonucunda A-MTS'nin % 88,25 oranında başarılı görüldüğü tespit edilmiştir. Deneysel işlem öncesi ve sonrası uygulanan ön test ve son test arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Eğitim öncesi uygulanan ön anket ortak sonuçlarda A-MTS'ni kullanan katılımcılar öğrenme sürecinde, geliştirilen sistemin faydalı ve etkili olduğunu belirtmişlerdir. Eğitim sonrası katılımcılara uygulanan son anket formundaki sorulara verilmiş cevaplar değerlendirildiğinde her bir soru için ortalama ve tüm ortalamaların genel ortalaması 3,96 olarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgu ve sonuçlara dayalı olarak A-MTS katılımcıların öğrenme sürecinde başarısını arttırdığı ve eğitim için faydalı olduğu değerlendirilmiştir. The Adaptive Training Systems provides a training environment and content as regards preference, knowledge level, and learning style of students by using various learning system approaches during the education process. In this work, it is aimed to determine the use of Adaptive Web Based Mediation Training System's (A-MTS) effect to learning success and its utility to the education in teaching the law and communication subjects within the Mediation Basic Training by comparing the adaptive training systems with traditional training systems. Within the context of the developed application, the subject of mediation basic training was discussed and two courses ( law and communication) within the Mediation Basic Training were applied as examples. The evaluation was made with a 40-person experimental group consisting of candidates who have mediation training qualification to be able to determine the effect of the developed system to the user's learning levels and the observations of the attendants and experts who use the A-MTS. The statistical analysis of the success levels of pre-test before the training and last-test after the training was made on the quantitative scale. On the qualitative dimension; a preliminary questionnaire was applied to the experimental group participants before the training to measure the expectation. After the training, a last questionnaire was applied to measure the observations. The experts compared the advantages, disadvantages and differences between the A-MTS and the traditional training system, and graded the system concerning its design and functions. As a result of expert evaluation, it was established that the success rate of the A-MTS was found to be 88,25 %. Statistically, a considerable difference between the pre-test and the last test applied before and after the experimental activity was found in favor of the experimental group. According to the common results of the pre-test applied before the training, the participants who used the A-MTS mentioned that the developed system was beneficial and effective in the learning process. When the answers given for the questions in the last questionnaire applied after the training were evaluated, average for the each question and overall average of all averages were found as 3,96. Based on the findings and results acquired from the research, it was evaluated that the success of A-MTS participants increased in the learning process and it was beneficial for the education.
Collections