Show simple item record

dc.contributor.advisorAsal, Ömer
dc.contributor.authorÖztürk, Sultan Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T08:23:36Z
dc.date.available2020-12-29T08:23:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362159
dc.description.abstractGünümüzde bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve yenilikler bankacılık sektörünü de önemli bir şekilde etkilemiştir. Dolayısıyla işlem hızı artarak maliyetler de önemli oranda düşürülmüştür. Bankalar, artan rekabet ortamında müşteri memnuniyetini maksimum düzeye çıkarmayı hedeflemektedirler. Bu nedenle dijital bankacılık sistemlerinde de yenilik ve çeşitlilikler oluşturmaya başlamışlardır. Artık şube bankacılığı yerini internet ve mobil bankacılığa bırakmaktadır. Dijital bankacılık, bankacılık sektöründe önemli bir hizmet dağıtım kanalı durumuna gelmiştir. Ancak bankalardaki bu dijital ve teknolojik değişimler, müşterilerin işlerini kolaylaştırdığı kadar çalışan memnuniyetine, çalışanların kaygı düzeylerine, işsizlik korkularına ve çalışan bağlılıklarına da etki etmiştir. Bu araştırmada yeni nesil bankacılık sistemlerinde etki analizi uygulanmıştır. Araştırma verileri nicel araştırma tekniklerinden biri olan anket yöntemi ile toplanmıştır. Çalışmada kullanılan veriler ve demografik bilgi formu özellikleri SPSS paket programına girilmiş ve sağlanan bulguların istatistiksel analizleri bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Banka çalışanlarından 182'si kadın 246'sı erkek toplamda 428 bireye ulaşılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın örneklem grubunu banka çalışanları teşkil etmektedir.
dc.description.abstractToday, developments and innovations in information technologies have also affected the banking sector. Therefore, the process speed has increased and the costs have been significantly reduced. Banks aim to maximize customer satisfaction in an increasingly competitive environment. Therefore, they have begun to create innovation and diversity in digital banking systems. Now, branch banking is being replaced by internet and mobile banking. Digital banking has become an important service delivery channel in the banking sector. However, these digital and technological changes in banks have affected employee satisfaction, employee anxiety levels, unemployment fears and employee loyalty as well as facilitating customers' business. In this research, impact analysis was applied in new generation banking systems. The survey data were collected by a questionnaire which is one of the quantitative research techniques. The data used in the study and demographic information form features were entered into the SPSS package program and the statistical analyzes of the findings were performed on computer. A total of 428 individuals, 182 of whom were female and 246 were male, were reached. In this respect, the sample group of the research is composed of bank employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleYeni nesil bankacılık sistemleri ve çalışan bağlılığı üzerindeki etkisi: Özel bir banka uygulaması
dc.title.alternativeNew generation banking systems and its effect on employee commitment: A private banking application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10308170
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605126
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess