İlköğretim öğrencilerinin futbol branşına yönelik farkındalık düzeylerinin cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin futbol branşına yönelik farkındalık düzeylerinin cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini Türkiye?de futbol oynayan ilköğretim okulu öğrencileri oluştururken örneklem grubunu ise Türkiye Futbol Federasyonu?nun 2011 yılında uyguladığı Futbol Köyü projesine katılan 12-13 yaş grubu toplam 320 (kız=160, erkek=160) öğrenci oluşturmaktadır. İlköğretim öğrencileri içerisinden rastgele yöntemle seçilmiş 148?i kız ve 150?si erkek olmak üzere toplam 298 ilköğretim öğrencisi bu araştırmada dikkate alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak, Eski (2010) tarafından geliştirilen ?Farkındalık Ölçeği? anketi yine araştırmacı tarafından uyarlanarak çalışmaya katılan öğrencilere uygulanmıştır. Toplam 35 maddeden oluşan ölçme aracı ile toplanan veriler bilgisayar ortamında SPSS 17 (Statistical Package For The Social Science For Windows) paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde problem cümlesine cevap bulabilecek şekilde ki-kare (X2) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ki-kare (X2) kullanımı uygun görülmüştür. Ayrıca bağımsız değişkenler için frekans ve % hesaplamaları yapılmıştır. Bu çalışmada hata düzeyi 0,05 ve 0,01ve olarak alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, kız öğrencilerin genel, bilişsel ve devinişsel farkındalık düzeyleri düşük, duyuşsal farkındalık düzeyleri erkek öğrencilere göre yüksek bulunmuş ve anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Farkındalık, Futbol, Öğrenci The level of primary school students' awareness of soccer, according to the variables of gender analysis and evaluation. The universe of Turkey that primary school students in creating the sample group of subjects in this study is a part of Turkey Football Federation in 2011 imposed Football Village consists of 148 female and 150 male students. Firstly, the current information about the purpose of study of the literature is given in a systematic way. Thus, a theoretical framework was created on the subject. Secondly; to reach the aim of study, the `Awareness Scale` developed by Old (2010) was applied to students participating in the survey questionnaire adapted by the researcher. Data, which was collected by the measurement equipment includes totally 35 items,were analyzed by computer programme that?s name is SPSS 17 (Statistical Package For The Social Science for Windows). In the analysis, to find an answer to the problem sentence, chi- square(X2) was used. In evaluating the data, chi-square (X2) was eligible to use. In addition, the frequency and% calculations were made for the independent variables. In this study, the error level is taken as 0.05 and 0.01. According the results of this study, female students? awareness of cognitive and psychomotor levels were low, affective and meaningful awareness levels were higher than male students and significant difference was found. Key Words: Awareness, Football, Student
Collections