J. Brahms Op. 108 No: 3 Re Minör Keman-Piyano Sonatı`nın teknik müzikal ve biçimsel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?J.Brahms ?Op. 108 No:3 Re Minör Keman-Piyano Sonatı?nın Teknik Müzikal ve Biçimsel Analizi? adlı bu araştırma J.Brahms?ın, oda müziğinde ve keman eğitiminde önemi büyük olan, melodik yapısı, ritmik yapısı, müzik yazısı ile keman öğrencisini ve eğitimcisini düşünmeye zorlaması ve çözüm üretme yoluna sevk etmesi yönüyle, keman eğitiminde iyi bir çalışma alanı olduğu düşünülen sonatın, müzikal-teknik ve biçimsel-armonik özelliklerinin saptanmasıyla, ulaşılan bilgilerin yorumlanmasını amaçlamaktadır. Eserde elde edilen müzikal-teknik ve biçimsel-armonik özellikler, analiz yöntemi ile tespit edilmiş, literatür tarama ile elde edilen bilgiler doğrultusunda yorumlanmıştır.Eserde hızlı ve yavaş bölüm olmak üzere ?Allegro? (birinci bölüm) ve ?Adagio? (ikinci bölüm) incelenmiştir. Bölümlerin müzikal-teknik özellikleri; yay teknikleri, sol el-parmak teknikleri, konum geçişleri ve müzikal özellikler başlıklarıyla, biçimsel-armonik özellikleri ise; armonik ve biçimsel analizin bir arada işlendiği tablolarla ele alınmıştır.Sonuç olarak, araştırmada elde edilen bilgilerin, Romantik Dönem müzik özellikleri, J.Brahms?ın müzikal anlayışı ve özellikleri, ?Op.108 No:3 Re Minör Keman-Piyano Sonatı? ile ilgili çalışma yapan tüm araştırmacılara, eseri çalarken nasıl düşünülmesi, nasıl seslendirilmesi, hangi bilgilere yoğunlaşılması ve öncelik verilmesi gerektiği hakkında keman öğrencilerine, hangi adımları izleyeceği ve hangi adımları öğreteceği hakkında keman eğitimcilerine bakış açısı sağlayacak, faydalı ve ayrıntılı bir kaynak olabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: J.Brahms, Sonat, Keman Eğitimi, Romantik Dönem, Müzik.iv This study called ?J. Brahms Technical Musical and Stylistic Analysis of Op. 108 No:3 D Minor Violin-Piano Sonata? aims to interpret the information by determining musical-technical and formal-harmonic features of sonata that is assumed to have great significance at violin education in that the sonata, which reserves great importance in chamber music and violin education, forces violin student and instructor to consider and makes them create a solution with melodic structure, rhythmic structure and music structure. Musical-technical and formal-harmonic features obtained from the work are determined by means of analysis method and interpreted in accordance with the information in the literature review. ?Allegro? (first part) and ?Adagio? (second part) in the work have been investigated as quick and slow parts. Musical-technical features of the parts have been discussed by bow techniques, left hand-fingers techniques, position transitions and musical features titles while formal-harmonic features have been discussed by the tables performed harmonic and formal analysis together.As a conclusion, it is assumed that the information obtained in the study will provide all researchers studying the Romantic Period music features, musical understanding and feature of J. Brahms, ?Op. 108 No:3 D Minor Violin-Piano Sonata? with how they should consider when playing the work, how they should perform the work, which information they should focus on and provide violin instructors with viewpoint as to what to teach violin students which steps they should follow and which steps the instructors teach and will also become a useful and detailed source. Key Words: J.Brahms, Sonata, Violin Education, Romantic Period, Music.vİÇİNDE
Collections