Öğrencilerin hayat bilgisi dersinde eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, 1. ,2. ve 3. Sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersinde eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanma düzeylerini belirlemektir. Hayat Bilgisi dersinde eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini belirlemek için öğretmen görüşleri alınarak bu görüşler incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini Elazığ ili merkezindeki resmi ilköğretim okullarında 2009 ? 2010 eğitim-öğretim yılında 2., 3. ve 4. sınıfları okutup aynı zamanda bir önceki eğitim-öğretim yılında da aynı sınıfın Hayat Bilgisi dersine girmiş 595 öğretmen oluşturmuştur. Bu öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, t testi ve varyans analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanmaya dair öğretmen görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür.Eleştirel Düşünmeye ilişkin 3.Sınıf kazanımlarının eğitim bölgelerine göre sonuçlarında; yaratıcı düşünmeye ilişkin 1. sınıf kazanımlarının cinsiyete göre sonuçlarında ve 3. sınıf kazanımlarının eğitim bölgelerine göre sonuçları incelendiğinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisini olumlu etkileyen drama ve grup çalışmalarına etkinliklerde daha fazla yer verilmesi kazanımların gerçekleşme düzeylerini arttırıp, kalıcılığını sağlayabildiğinden öğretmenlerin ders içi etkinliklerde drama ve grup çalışmalarına daha fazla yer verilmesi önerilmiş. Ayrıca ailelerin öğrencilere karşı olumlu tutum ve desteği akademik başarılarını önemli oranda etkilediğinden aileler ile okul işbirliğinin sağlanıp, birlikte koordineli davranılması faydalı olabileceği vurgulanmıştır. The object of this study is to specify the learning attainment level of critical and creative thinking skills of 1st, 2nd and 3th grade students of primary education in Life Science. In order to determine the critical and creative thinking skills in Life Science, the opinions of teachers have been consulted to and these opinions have been examined. The universe of the study is constituted by 595 teachers teaching at 2nd, 3rd and 4th grades in the academic year of 2009 ? 2010 in official primary schools at the center of Elazığ province. The data obtained from the surveys applied to these teachers have been analyzed by way of using frequency, percentage, average, t test and variance analysis with the help of SPSS program. As a result of the study, it has been observed that the teachers have positive opinions as to the acquisition of critical and creative thinking skills.A meaningful difference has been detected among the results by education regions for 3rd grade learning attainments of critical thinking; results by sex for 1st grade learning attainments of creative thinking and results by education regions for 3rd grade learning attainments of creative thinking. Since giving more place to drama and group studies which have a positive influence on the critical and creative thinking skills will increase the realization levels of learning attainments and will ensure that these learning attainments are permanent, it has been recommended that the teachers give allocate more time to drama and group studies in the activities within the course. Furthermore, since the positive attitudes and supports of families towards the students have a great influence over their success, it has been underlined that the families and the school should cooperate and act in coordination.
Collections