Mobil portfolyo (m - portfolyo) destekli tam öğrenme modelinin öğrenci başarısı ve internet kullanımına yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı mobil portfolyo ile desteklenmiş tam öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları ile internet kullanımına yönelik tutumlara etkisini belirlemektir. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde Bilgisayar 1 dersini alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Sınıflar başarı testi ön test puanlarına, internet kullanımına yönelik tutum ölçeği ön uygulama puanları ile mobil cihazlara sahip olma durumlarına göre deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Elde edilen sonuçların deney ve kontrol gruplarına göre, cinsiyete göre ve bölümlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için veri analizleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; mobil portfolyo destekli tam öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin olumlu olduğu görülmüştür. Mobil destekli tam öğrenme modelinin uygulandığı deney grubunun akademik başarı testin aldıkları son puanlar ile kontrol grubunun akademik başarı testi son uygulamasından aldıkları puanlar kıyaslandığında ortaya anlamlı bir farklılığın ortaya çıktığı görülmektedir. Bununla birlikte araştırmada; mobil portfolyo kullanımının öğrencilerin internet kullanımına yönelik etkisi de araştırılmış, veri analizleri sonucunda anlamlı bir farklılığın ortaya çıkmadığı gözlemlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: mobil, portfolyo, m-portfolyo, başarı, tutum The aim in this research is to determine the effect of mobile portfolio supported mastery learning model on students' success and attitudes towards using internet.The research was carried out in the Academic Year 2014-2015 with students, taking Computer 1 lesson at Primary School Teacher Education and Social Sciences Teaching Departments in Faculty of Education in Siirt University. The classes were divided into experimental and control groups according to achievement test pre-test scores, pre-attitude scores towards internet use and ownership of mobile devices status. Analysis was applied to determine whether the results obtained differ in experimental and control groups, sex and departments.As a result of research, the effect of mobile portfolio supported mastery learning model on students' academic achievement was found to be positive. When the test scores in experimental group to which the mobile-assisted Mastery learning model was applied are compared to those in control group, a significant difference occurs. Futhermore, use of mobile portfolio among students tested in research, a positive increase was seen in their attitudes towards internet use, but as a result of the data analysis this difference shows no significant difference. According to the findings recommendations have been made.Keywords: Mobile, portfolio, m-portfolio, achievement, attitude
Collections