Show simple item record

dc.contributor.advisorÇeken, Birsen
dc.contributor.authorUlusoy, Mehmet Hilmi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:02:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:02:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353615
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; olgunlaşma enstitüsü programında yer alan Temel Tasarım Eğitimi dersinin öğrenci faktörlerine göre görüşlerinin alınarak değerlendirmesinin yapılmasıdır.Araştırmanın Evren ve Örneklemini; Bursa, Trabzon, İstanbul Beylerbeyi Sabancı, Kayseri, Ankara, Eskişehir ve İzmir Olgunlaşma Enstitülerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmayla olgunlaşma enstitüsü öğrencilerinin temel tasarım dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin temel tasarım dersine yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik bir anket uygulanmıştır. Bu ankette kişisel bilgi ve görüşlere ilişkin 6, öğrencilerin temel tasarım dersine yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik 26 soru yer almıştır. Geliştirilen veri toplama aracında likert tipi bir ölçek kullanılmıştır.Anketten elde edilen sonuçlar SPSS 21.0 for Windows programında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, temel tasarım dersine yönelik öğrenci tutumlarına ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma, mezun olunan lise türüne, bölümle ilgili bilgi sahibi olma, okuduğu bölümün iş hayatında yararlı olma, ders saatinin yeterli olması, eğitime başlamadan önce alanla ilgili yetenek sahibi olma ve ders içeriğini anlama ve uygulamada zorlanma değişkenlerine göre farklılık olup olmadığının belirlenmesinde ise t testi ve varyans analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Temel Tasarım dersinin Olgunlaşma Enstitüsü ders programında yer alması ve buraya gelen öğrencilere akademik anlamda bu dersin verilmesinin hiçbir katkısı olmadığı açıkça görülmektedir.Öğrencilerin Temel Tasarım dersine yönelik tutumları arasında mezun olunan lise türü ve tercih ettikleri bölümlere göre bu dersle ilgili görüşleri üzerinde bir ilişki olmadığı, yine ders saatinin yeterli olup olmadığı dersi almadan önce alanla ilgili yetenek sahibi olmaları gerekliliğine ilişkin olarak bir fikir sahibi olmadıkları sonuçlarına varılmıştır.
dc.description.abstractThe main objective of this study Located Basic Design Training Institute program courses at ripening is done according to the views of students on the evaluation factors.Samples of the universe and research; Bursa, Trabzon, İstanbul Sabancı Beylerbeyi, İstanbul, Ankara, comprise students studying in Eskişehir and İzmir Institute of maturation.The study is a descriptive survey model. Researching institutes maturation of attitudes to the basic design course students have studied in the different variables. A survey to determine the attitudes of the students to the basic design course as a data collection tool was used. 6 related to personal information and opinions in this survey took place 26 questions to determine students' attitudes towards basic design courses. Improved data collection tool has been used in a Likert-Type scale.The results obtained from the survey were analyzed by SPSS 21.0 for Windows program. To analyze the data, the arithmetic mean and standard deviation for the students' attitudes toward the basic design course, graduated high school type, to have information related to the department, not useful life of the part he read business hours to be sufficient, take before you start training it to have relevant skills and course content understanding and practice differ according to the difficulty in determining whether the variable t-test and analysis of variance was performed.According to the findings of the research; Continuation Institute of Basic Design course and the courses take place in the academic sense of the students who come here clearly shows that there is no contribution to the administration of the course.Basic Design course school type graduated between attitudes towards students, and according to their preferred section is not a relationship on their views on this course, still have to have a talent for get it before taking the course if there is enough hours in relation to the requirements has reached the conclusion that having an idea.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOlgunlaşma enstitüsü ders programında yer alan temel tasarım dersinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeContinuation institute program evaluation of the basic design course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUygulamalı Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmOlgunlasma Institutes
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmBasic design
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmApplied education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10084037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378308
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess