Show simple item record

dc.contributor.advisorFırat, Fatih Kürşat
dc.contributor.authorEren, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-02T12:37:01Z
dc.date.available2020-12-02T12:37:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/35014
dc.description.abstractBu çalışmada hasar verilmiş kemerler üzerinde uygulanan farklı onarma tekniklerinin deneysel olarak incelemesi yapılmıştır. Pres tuğla ile örülen kemer numunelerinde tarihi yığma yapılardaki gibi kireç esaslı düşük dayanımlı harç kullanılmıştır. Toplamda yedi adet örülen kemer numuneleri yeterli dayanıma ulaşana kadar (28 gün) bekletilmiştir. Ardından kilit taşı hizasından düşey yönde yüklenmiştir. Numunelerden ilki (referans numunesi) göçme anına kadar yüklenmiş, diğer altısı ise belli yük düzeyinde hasara maruz bırakılmıştır. Hasar gören numuneler farklı tiplerde FRP şerit uygulamaları ve derz doldurma uygulaması ile onarılarak göçme anına kadar yüklemeye tabi tutulmuştur. Üzerinde onarım yapılmış kemer numuneleri bir analiz programı kullanılarak modellenmiş ve elde edilen sonuçlar deneysel sonuçlar ile kıyaslanmıştır. Referans numuneye göre hasarlı kemerler üzerinde FRP şerit ile onarım yapılması taşıma kapasitesinde en az %58 artış sağladığı, derzlerin epoksi harcı ile doldurulması ise yapı görüntüsünde bir değişikliğe yol açmadan kemer kapasitesinin önemli derecede artmasında bir alternatif olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, experimental examination of various repairing techniques applied to damaged masonry arches has made. Similar to historical masonry constructions, lime based low-strength mortar is used in arch samples which are laid with pressed brick. Totally, seven knitted masonry arch samples had kept until reach to adequate strength (28 Days). Then they attached vertically at the key block level. The first sample (reference sample) was loaded until the ultimate load, other six samples were exposed to damages at the decided load weight. Damaged samples had been subjected to loading with FRP strip and mortar applications until the load carrying capacity. Repaired masonry arch samples were modelled via using the analysis program and the results were compared with experimental outputs. Finally, it is seen that in comparison to reference sample, repairing damaged masonry arched with FRP strip provide a minimum %58 rise in bearing capacity and loading joints with epoxy mortar is an alternative to rising significantly capacity of masonry arch without leading to any visual change of the construction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleTarihi yapılardaki kemerlerin FRP kullanılarak onarılması
dc.title.alternativeRepairing of masonry arches using FRP in historical structures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-27
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10232601
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543103
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess