Müzik öğretmeni adaylarının ortaöğretim müfredatındaki hedef davranışlara yönelik yeterliliklerine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Yıldırım Orhan, Şebnem | |
dc.contributor.author | Özişler, Duygu Eylül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:49:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:49:55Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350070 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının ortaöğretim müfredatındaki müzik dersi hedef davranışlara yönelik yeterliliklerine ilişkin görüşleri alınarak son sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda müzik öğretmenliği mesleğine hazır olup olmadıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılı Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında eğitim gören, öğretmenlik uygulamasına çıkmış toplam 48 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışma, ortaöğretim 5,6,7 ve 8. Sınıf müzik öğretim programı hedef davranışları ile sınırlıdır. Araştırma genel tarama modelinde olup, betimsel bir çalışmadır. Çalışmada müzik öğretmeni adaylarının öğretim programına yönelik yeterliliklerine ilişkin görüşlerin tespiti için araştırmacının hazırladığı üçlü Likert ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin yeterlilik ve eksiklerin tespit edilmesi, müzik öğretmeni adaylarının mesleğe hazır olmaları ve bu konuda alınacak tedbirlerin belirlenmesi açısından önemli görülmektedir.Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının; %50'sinin `Ergenlik dönemi ses değişimleri`,%48'inin `kanon ezgileri`, %46'sının `Gerekli marş repertuarı` ,%41'inin Atatürk'ün Türk Müziği'ne ilişkin düşünceleri` konularında yetersiz oldukları , müzik öğretmeni adaylarının genel olarak 5. Sınıf konularında daha yeterli oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır | |
dc.description.abstract | In this study, the music teacher candidates last year of secondary school students on their opinions of their competence in the music curriculum for the target behaviour is intended to determine whether they are ready for the music teaching profession. Working group of the 2017-2018 academic year of study at Gazi University Faculty of Education Fine Arts Education Department a total of 48 music teacher studying Music Education Department in the form of the candidate. The study is limited to the target behaviours of the 5th, 6th, 7th and 8th grade music curriculum in secondary education. The research based on survey method is a descriptive study. In the study, the triple Likert scale prepared by the researcher was used to determine opinions about the qualifications of the music teacher candidates for the curriculum. Identification of students' competencies and incomplete, music teacher candidates to be ready for occupation and is considered important in terms of determining the measures to be taken in this regard. As a result of the research, music teacher candidates; 50% of `Adolescent voice mutation`, 48% `canon tunes`, 46% of the `Required march repertoire`, 41% thought of Ataturk on Turkish music, the candidates were generally more successful in the 5th grade subjects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik öğretmeni adaylarının ortaöğretim müfredatındaki hedef davranışlara yönelik yeterliliklerine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Music teacher candidate views regarding their self proficiency for target beheaviour in high school music curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-12 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Target behaviours | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 10209492 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528508 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |