The analysis of ideology in press photography and its cinematographic representation
dc.contributor.advisor | Kanbur, Ayla | |
dc.contributor.author | Tuğla, Kader | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:27Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344878 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günlük hayatımızda işaretler dünyasında yaşarız. Etrafımızdaki şeyleri anlayabilmek için kodlanmış anlamlar ve gizli işaretlerin çözümünden başka yolumuz yoktur ve bu anlamda göstergebilim bu bütün gizli mesajları yorumlamamızı sağlar. Göstergebilim aracılığıyla medyanın kodlanmış anlamlar bombardımanına baktığımız zaman ideolojininin nasıl çalıştığını gerçek anlamıyla görebiliriz. Bu tezin odak noktası belirleyici ideolojinin günlük hayatımızda kodlanmış mesajlar olarak bize nasıl ulaştırıldığını anlamak üzerine yoğunlaşmıştır. Bu çalışma, basm fotoğrafçılığı ve onun sinemada anlam ulaştırmak üzere kodlanmış ve gerçeği algılama hissimize dayanan kullanımlarıyla sınırlıdır. Fotoğrafik ve sinematografik imajlar, acının gerçekten hissedilmesiyle imajlar aracılığıyla anlaşılmaya çalışılması arasında korkunç bir uçurum olmasından dolayı iki tarafı keskin bir kılıç gibidir. Bu tezde savaş fotoğrafçısı James Nachtwey'in dünyanın her tarafında çektiği savaş fotoğraflarıyla ilgili bir belgesel filmin analizi örnek olarak kullanılmaktadır. Ünlü foto muhabirini, yakın tarihin önemli olaylarının ve sonuçlarının amalgamlaşmış yansıtıcı bir belgesel filmde dünyanın dört köşesinde adım adım izlemekteyiz. Ünlü basın fotoğrafçısının mitleşmiş statüsünün bir parçası da kendisinin olaylara yaklaşımı olduğundan, seçimlerini nasıl yaptığı bu belgesel filmin yönetmeni Christian Frei aracılığıyla irdelenmekete ve seyircilere en duyarlı bir şekilde yansıtılmaktadır. Bu iki sanatçının iletmeye çalıştıkları hisler ve düşünceler kitle medyasının sızımına herhangi bir medya endüstrisi yapımı metası kadar açıktır. Hangi biçimde estetize edilmiş olurlarsa olsunlar, bütün görsel mesajların, filmlerin ve fotoğrafların bir ideolojik system içerisinde üretilerek bize ulaştırıldığını anlamadığımız ve bu anlamda içinde yaşadığımız sistemleri değiştirmede kullanmadığımız sürece; gördüğümüz şeylerin fazla bir anlamı yoktur. ANAHTAR KELİMELER: göstergebilim, ideoloji, basın fotoğrafı, sinema vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In our daily life, we live in a world of signs. We have no way of understanding anything except through signs and the codes into which they are organized, but semiotics help us to understand the world of the signs and their messages. If we look at media texts using semiotics methods, we can see how ideology works. Accordingly, the key concept of this study is how we read the dominant ideology in the media texts. The study is limited to the press photography and its uses in cinema as the visual signs in the area are arranged to transmit specific messages relaying on the sense of reality. The photographic and cinematographic images which show people suffering have a double edged sword, because there is a tremendous contrast between the moment of real pain and our consumption of it. This thesis has a case study about a dedicated photo journalist James Nachtwey who takes war photographs all around the world. We see the famous photo-journalist looking for the decisive moments in a reflexive documentary film `War Photographer`. Part of the iconographic status of the press photographer is to shows things the way they are, and this mythology surrounding the press photographer. Their aura is as much suspectible to mass media infiltration as any other product of the media industrie. Unless we understand that all these films and photographs are being produced within an ideological system and brought to us, there is not much of an importance what we watch because all these images that reach us in whatever form they are being aesthetised and brought to us at the end it does not help us to change anything in the systems that we live in. KEY WORDS: Semiotics, ideology, press photography, cinema | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | The analysis of ideology in press photography and its cinematographic representation | |
dc.title.alternative | Göstergebilim aracılığıyla basın fotoğrafının ideolojik analizi ve sinemada kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Photo journalism | |
dc.subject.ytm | Ideology | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Press | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.identifier.yokid | 180082 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160822 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |