Beykoz ilçesindeki lise öğretmenlerinin iş doyumunu etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde birçok çağdaş yönetici, çalışanlarının ihtiyaçlarına, örgütsel davranış vetutumlarına daha fazla itibar etmeye başlamıştır. Eğitim yöneticilerinin ve öğretmenlerinde bu konuya ilgi duyması doğaldır. Liselerdeki eğitimin kalitesini yükseltmek için;nitelikli, performansı ve güdüleme düzeyi yüksek, işinden doyum sağlayan öğretmenlereihtiyaç vardır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, İstanbul ili Beykoz ilçesinde resmiliselerde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeylerini ve iş doyumlarına etki eden faktörleribelirlemektir.Araştırma 4 bölümü içerir. Birinci bölümde ise tanımlar, iş doyumunun önemi; ikincibölümde ise iş doyumu ile ilgili kuramlar ve güdülemenin iş doyumu ile ilişkisianlatılmaktadır. Üçüncü bölümde ise iş doyumunu etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri,hem yurt içinde hem de yurt dışında yapılan çalışmalarla açıklanmaktadır. Dördüncübölümde ise araştırmanın temel varsayımları, amacı, kapsam ve sınırlılıkları belirtilmiştir.Daha sonra araştırmanın modeli, evren ve örneklem, veriler ve toplanması, verilerinçözümü ve yorumlanması yapılmıştır. Hipotezlerin analizleri, elde edilen bulgular veyorumları açıklanmıştır. Araştırmacı ve uzmanlar tarafından hazırlanmış anketbulunmaktadır. Ankette branş, cinsiyet, yaş, toplam hizmet süresi, eğitim düzeyi ve okulunadı olarak 7 adet demografik soru bulunmaktadır.Anket toplam 43 soruyu içerir. 265öğretmene bu anket uygulanmıştır. Araştırma sonucu SPSS (Statistical Package for theSocial Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA), `t` testi, Kolmogorov-Smirnov, testleri kullanılmıştır. Veriler p = .05anlamlılık düzeyinde olarak sınanmıştır. Son bölümde ise sonuç ve öneriler yazılmıştır.Anahtar kelimeler: öğretmen,tutum, iş doyumu, güdüleme, güdüleme kuramları Today many modern supervisors begin to esteem their employees? needs, organizationalbehaviors and attitudes. It is naturel that the supervisors in education system and teachersare interested in this subject. In order to increase the quality of education in state highschools, there is a need of qualified and motivated teachers who have high levelperformance and are satisfied with their jobs. For this reason, the aim of this study is todetermine the level of job satisfaction of the teachers working at state schools in the districtof Beykoz in the city of İstanbul.The research consists of four parts. In the first part, there are definitions and thesignificiance of the study. In the second part, the theories of job satisfaction and therelation between motivation and job satisfaction are stated. In the third part, individual andorganizational factors, which effect job satisfaction, are explained with studies in ourcountry and in the other countries. In the fourth part, the base hypothesises of the aim ofthe research, the content and limitations are signed. After that there are research design,population and sampling procedure, data collection procedure and data evaluation. Theanalysis of hypothesises, the findings and interpretations are explained. For this research, aquestionare has been preapared by the researcher and the specialists in this field. Thequestionare is asked to 265 teachers. In the questionare, there are seven demographicalquestions which are branch, sex, age, total length of service, last educational degree, thename of the school. The questionare consists of 43 questions. The questionare is applied to265 teachers. The result of the research is analyzed using SPSS (Statistical Package for theSocial Sciences) program. In the analysis of the data t-test, ANOVA, Kolmogorov-Smirnov tests are used. The data is tested at the meaningfullness level of p= .05 . In the lastpart conclusions and suggestions are written.Key words: teacher, attitude, job satisfaction, motivation, the theories of motivation
Collections