Oluşturucu sınıf yönetiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin değerlendirilmesi (İngilizce dersi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OLUŞTURMACI SINIF YÖNETİMİNİN OGRENCI BAŞARISINA ve TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (İNGİLİZCE DERSİ ÖRNEĞİ) ÖZET Bu araştırmanın amacı öğrenci merkezliliği esas alan bir yaklaşım olan oluşturmacı sınıf yönetimi tanıtılmış ve bu yönetimin sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. `Oluşturmacı Sınıf Yönetiminin Öğrenci Başarısına Ve Tutumuna Etkisinin Değerlendirilmesi (İngilizce Dersi Örneği)` başlığı altında geleneksel sınıf yönetimi ile oluşturmacı sınıf yönetiminin öğrencilerin başarılarına ve İngilizce dersine karşı tutumlarına yönelik etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada; giriş ve problem durumu, sınıf yönetimi, geleneksel sınıf yönetimi ve oluşturmacı sınıf yönetimi, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere altı bölüm altında toplanmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim 7. sınıf İngilizce dersinin ` Vücudumuzun Bölümleri` ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel sınıf yönetimi kullanılarak, deney gurubuna ise oluşturmacı sınıf yönetimi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere daha önceden öğrenci başarı testi ve tutum ölçekleri uygulanmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı a=0,05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmada oluşturmacı sınıf yönetiminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel sınıf yönetiminin uygulandığı kontrol grubunu oluşturan öğrenci gruplarının ünite sonucunda uygulanan başarı testinin Oluşturmacı sınıf yönetimindeki öğrencilerin geleneksel sınıf yönetimindeki öğrencilere göre ders başarılarının yüksek olduğu saptanmıştır. Oluşturmacı sınıf yönetiminin uygulandığı sınıftaki öğrencilerin geleneksel sınıf yönetimindeki öğrencilere göre derse karşı ilgili tutumlarının yüksek olduğu saptanmıştır. Yine araştırmada oluşturmacı sınıf yönetiminin öğrencilerin derse yönelik tutumlarında olumlu katkı sağladığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, oluşturmacı sınıf yönetimi, geleneksel sınıf yönetimi, öğrenci tutumu, öğrenci başarısı xiii EVALUATION OF IMPACT ON STUDENT'S ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE WITH CONSTRUCTIVE CLASSROOM MANAGEMENT (A SAMPLE IN AN ENGLISH LESSON) ABSTRACT In this research it is aimed to analyze constructivist classroom management which emphasizes student centered teaching was identified how it affected students' success and attitude when it was compared to traditional classroom management. `Evaluation of Impact On Student's Academic Success And Attitude With Constructivist Classroom Management (A Sample In An English Lesson)` İs Entiteled To The Aim of Determining The Effects of Traditional classroom management and constructivist classroom management towards students' success and attitude in English Lessons. The study consist of six parts which are introduction and state of problem, classroom management, traditional classroom management,constructivist classroom management, methods, results and interpretation, conculusion, discussion and suggestion. In the scope of this study, the unite that is `Parts of the Body` has been chosen from the English Lesson text book of primary school seventh grade. This unite has been taught to case and control groups by using constructivist classroom management or traditional classroom management respectively. The test that had been previously prepared was applied to find differences about success and attitude levels in two groups at the beginning and at the end of the session. Datas were collected with the help of success and attitude tests analyzed by frequency (f), percentage (%), arithmethic medium (x ), standard deviation (ss) and t-test. Significant differences between two groups are tested at the level of a =0,05. According to the scores of success tests are showing that the students which are in the contructivist classroom management case group are much more successfull than the ones in the traditional classroom management control group, success scores of constructivist classroom management to traditional classroom management are significantly different in the favour of the case group at the end of the session. Students of constructivist classroom management applied class were more successful than the control group inwhich tarditional classroom management is applied.. It was also shown that constructivist classroom management has positively effected attitudes of students' interest towards the lectures. Key Words: Classroom management, constructivist classroom management, traditional classroom management, attitude of student, student's success XII
Collections