İlköğretim okullarındaki toplam kalite yönetimi uygulamalarının öğretmenlerin güçlendirilmesine etkilerinin: Öğretmenlerin algılarına göre araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme sonucu giderek zorlaşan rekabet koşulları , işletmelerin kurum performansınıartırmalarını zorunlu kılmıştır. Kurumun vizyonuna , misyonuna , kurum kültürüne vedeğerlerine uyan , geliştiren girişimci ve yaratıcı kısaca nitelikli insan gücü , kurumperformansını artırmanın önkoşuludur.nsanların, eğitim ve yaşam düzeylerindeki artış, beklentilerindeki değişmeler ve insanınyaratıcılığından daha fazla yararlanma konusundaki gelişmeler ve düşünceler, işletmelerdeçalışanlarının güçlendirilmesi gerekliliği sonucunu doğurmuştur.Toplam kalite yönetimi, müşteri ihtiyaç, istek ve beklentilerinin karşılanması, işsonuçlarında mükemmelliğe ulaşılması, tüm süreçlerde iyileştirme yapılarak sıfır hatanınsürekli kılınması, tüm çevrelerin yönetime katılması, çalışanların yetki ve sorumluluksahibi olması, insan unsurunun sürekli eğitilip geliştirilmesi ve bütün bunların bir liderlikanlayışında gerçekleşebileceğini savunan yönetim anlayışıdır. Bu yönetim anlayışınıntemelinde çalışanların güçlendirilmesi vardır. Toplam kalite yönetiminin uygulamalarınınbaşarıya ulaşması için personelin güçlendirilmesi kaçınılmazdır.Bu gelişmeler ışığında işletmeler , çağdaş yönetim anlayışıyla personelini güçlendirmeçabası içine girmişlerdir.Toplumun dinamik gücünü ve nitelikli insan kaynağını oluşturan eğitim kurumlarının budeğişim ve gelişmelerin dışında kalması düşünülemez.Bu anlamda Milli EğitimBakanlığının okullarda Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarını başlatması , EğitimSistemimizdeki birtakım sorunları çözmede ve nitelikli insan yetiştirme sürecinde attığıönemli bir adımdır.Bu araştırmanın konusu, toplam kalite yönetimi uygulamalarının öğretmenleringüçlendirilmesine etkisini belirlemektir. With globalization and increasing competitive environment, the companies have tried tofocus on increasing their efficiency, marketing, the quality of the products, andconsequently, they tried to make their brands well-known by using these contemporarymanagement approaches like Total Quality Management, Human Resources Management,Empowerment etc .It has still been discussed that whether these management comprehensions could be appliedin the educational institute whose basic philosophy is the human being. Eventually inTurkey the ministery of education, has mode Total Quality Management approach widelysprad in MLO schools 1990?s and then applied in all the schools in the year of 2005.Total Quality Management (TQM) and the main principle of the development of the staffsbeing related or similar and whether the Total Quality Management application has aneffect on the development of the teachers have been a topic for this research. They havetried to find an answer to the question if applications of TQM have an effect on thedevelopment of teachers .I would like to thank to my mother, Hurinaz OCAKLI, my wife Fatma Yılmaz OCAKLI,Assistant Professor Dr. Beril S PAH , my friends and teachers who have always supportedme.
Collections