Okul yöneticilerinin yönetimsel karar verme / problem çözme yeterliliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu ara t rma okul yöneticilerinin yönetimle ilgili karar verme/sorun çözme sürecindekiyeterliklerini/performanslar n test etmi tir.Bu amaçla:Karar verme/sorun çözme sürecinin a amalar olan1. Sorunu duyma2. Sorunu tan ma3. Çözüm arama4. Kararla t rma5. Karar uygulama6. DeGerlendirmeboyutlar nda yer alan davran lar ne derece yerine getirebildikleri sorusuna, hem okulyöneticilerinin hem de öGretmenlerin alg lama dereceleri ve alg lama dereceleri aras ndamanidar farkl l k bulunup bulunmad G aç s ndan cevap aranm t r.Ara t rman n örneklemini #stanbul #li Kad köy #lçe Milli EGitim MüdürlüGü'ne baGl resmiilk ve ortaöGretim okullar nda çal an 107 okul yöneticisi ve 248 öGretmenolu turmu tur.Ara t rmada 42 soruluk bir anket uygulanm t r.Anketten elde edilenverilerin güvenirliGi için yap lan istatistiksel incelemede SPSS program nda iç tutarl klar(Cronbach Alpha katsay lar ) hesaplanm t r.Ara t rmaya kat lan gruplar n ki isel özellikleri ile ilgili verilerin çözümlenmesindefrekans ve yüzde hesaplamalar yap lm t r.Okul yöneticilerin yönetimde kararverme/sorun çözme sürecinde yer alan boyutlar yerine getirme dereceleri için frekans,yüzde ve aritmetik ortalama; yönetici ve öGretmenler alg lamalar aras ndaki manidarfarkl l G belirlemek için Independent Samples t testi uygulanm t r.Ara t rman n sonuçlar u ekilde özetlenmi tir:1. Karar verme/sorun çözme sürecine ili kin bütün boyutlarda ele al nan davran laryöneticiler en az ?çoGunlukla? ve ?tam? olarak yerine getirdiklerini belirtirlerken,öGretmenler bu boyutlarda yer alan davran lar yöneticilerin ? orta? derecede yerinegetirdiklerini i aret ettikleri ortaya ç km t r.2. ÖGretmenler ile yöneticilerin görü leri kar la t r ld G nda, ankette yer alan maddelerintümünde de manidar düzeyde farkl l k olduGu ortaya ç km t r.Anahtar Kelimeler: okul yönetimi, okul yöneticisi, karar verme, problem çözme In this research , the adequacy/performance of school administrators in the decisionmaking/problem solving process had been tested.For this purpose:To the question of what level the behaviors included in the six dimensions:1) Problem recognition2) Problem identification3) Generating solutions4) Selecting a solution5) Implementing the solution6) Evaluationof the decision making/problem solving process had been performed, either schooladministrators? or teachers? perception level had been questioned. Moreover, it had alsobeen questioned if there is a significant difference between their perception levels.The sample of this research includes 107 school administrators and 248 teachers fromdifferent primary and secondary public schools in Kad köy, Istanbul district. Aquestionnaire with 42 questions had been used.For testing the reliability of the data obtained by the questionnaire Cronbach Alphacoefficient , using SPSS program, had been calculated.For the assessment of the data related with personal characteristics of the groups, involvedin the research, frequency and percentages had been calculated.For the level of school administrators? performance of the dimensions of the decisionmaking/problem solving process- frequency, percentages and means; in order to find thedifference between administrators? and teachers? perceptions Independent Sample t- testhad been used.The results of the survey can be summarized as follow:1) For the behaviors included in all dimensions of the decision making/problemsolving process the administrators stated at least ?Mostly? or ?Completely? as theirlevel of performance, while for the behaviors included in all dimensions of thedecision making/problem solving process teachers evaluate their administratorsperformance at ? Average? level.2) In comparison between teachers? and administrators? perceptions, for all thequestions included in the questionnaire the significant difference had been found.Key Words: school administration, school administrator, decision making, problemsolving
Collections